Spoluzakladatel a šéf české mobilní platformy pro objednávání taxi Liftago Ondřej Krátký nemá obecně rád čtení byznysových knížek, protože mu často nedávají to, co potřebuje – rychlé a efektivní zlepšení v osobním rozvoji.

Proto mezi jeho top knihy patří dílo psychologa Richarda Wisemana, který píše o technikách, jež vám pomohou v oblasti byznysu, efektivity nebo mezilidských vztahů. A hlavně, které zrealizujete během 59 vteřin.

„Tahle kniha potvrzuje, že je studium psychologie nadčasové a investice do něj se rozhodně neztratí,“ říká a dodává, že mu pomohla například v tom, jak vést obchodní jednání.


Co: „Richard Wiseman – 59 vteřin.“

Čtěte také: Tohle je kniha, která Boženu Řežábovou přiměla uvažovat o tom, jak vede Gamee

Proč: „Protože nemám rád čtení byznysových knížek, které mají spoustu obsahu, rozšíří obzor, možná inspirují, ale člověk se jen těžko rychle a efektivně posune v osobním rozvoji.

Richard Wiseman je prvotřídní psycholog, který tohle pochopil a píše o široké sadě technik, díky kterým mezi své zvyky přidáte jednoduché postupy. Těmi zlepšíte svůj život – ať už v oblasti byznysu, efektivity, rozhodování, nebo mezilidských vztahů. Každá z těchto technik se dá uplatnit během 59 vteřin. Je to nejpraktičtější knížka, která je zároveň zábavná.

Konkrétně mi například pomohla při jednáních, kdy si uvědomuji, že jen fakta a logika nestačí. Desítky firemních zákazníků jsem tak pro Liftago získal nikoli argumentem úspory času a peněz, ale tím, že je jejich konkurence moderní a Liftago používá. Nebo když chci například vyzkoušet něco nelehkého, čeho bych se mohl zaleknout, řeknu o tom přátelům, abych se z toho později nemohl vykroutit. Takhle jsem vlastně začal i sky diving…“

Čtěte také: Forbes Next podcast s Liftagem: Uvažujeme o stávce slušných taxikářů

Kdy: „Vracím se k ní neustále. Není třeba ji číst naráz, stačí se věnovat oblasti, která vás zrovna zajímá, a postupy okamžitě vyzkoušet.“

Co přesně vás zaujalo: „Miluju psychologické výzkumy a zjištění, kdy si myslíme, že se člověk rozhoduje racionálně, a ono to tak nakonec vůbec není.“

Jak? „Abych řekl pravdu, raději čtu pro zábavu než pro byznys a delší čtení nebo poslech byznysové knížky mě týrají.

Stačí mi vždy pár minut, protože po pár stránkách nebo minutách poslechu už mi pozornost odcestuje k nějakým novým řešením nebo inspiraci a já přece nemůžu jen neustále honit další a další nápady. Potřebuju je realizovat.“