„Líbilo by se mi, kdyby česká města a ulice ožily jednoduchou, a přitom originální módou. Aby lidé nosili triko, šaty nebo mikinu, v nichž nesplynou s davem, protože jsou vyrobeny jen v pár kusech. Mám pocit, že díky karanténě přišla kromě zájmu o lokální produkci také větší odvaha obléknout se jinak… Jako by se po měsících v pyžamech a legínách probudila touha vyjádřit se třeba právě i originálnějším oblečením,“ říká Ivona Petružálková.
Během pandemie ji napadlo zorganizovat prodejní akci s názvem Má vlast, kde se v prostorech knihovny a terasy hotelu Maximilian od 16. do 18. července odprezentuje tvorba zavedených českých designérů, jako je Liběna Rochová, Klára Nademlýnská, Ivana Mentlová či Chatty, stejně jako mladá krev v podobě Jana Černého, Borise Kráľe, ODIVI nebo úplně nové talenty, které zastoupí třeba Aleš Hnátek a Anežka Berecková.
Podle Ivony Petružálkové potřebují lokální tvůrci právě teď, v časech přelomových a složitých, najít novou klientelu, ale zároveň mezi nimi nepanuje ona nevraživost a nezdravá soupeřivost.
„Z rozhovorů s návrháři jsem pochopila, že si přejí, aby se dařilo jim navzájem i oboru celkově,“ dodává Ivona Petružálková.
O tom, že akce s poetickým názvem Má vlast bude mít úspěch, je přesvědčená také proto, že podle ní je naše touha po přírodě, čistotě, lokálnosti a emocích silnější než ta, co nás nutí nakupovat levné svršky nadnárodní produkce.
„Právě teď přemýšlejme nad tím, kdo ušil naše oblečení, kupujme módu vědomě, pečujme o každý kus v šatníku s radostí a nosme jej s hrdostí,“ uzavírá Petružálková.