Stojí dva tisíce a nikomu prý nesluší. Přesto se stalo hitem léta a hojně kopírovaným topem letošní sezony. Nese značku Frankie Shop, jejíž zakladatelka Gaelle Drevet ve spolupráci s influencerkou Camille Charriere uvedla na trh kus s dlouhým názvem Eva Padded Shoulder Muscle.
Tričko je bez rukávů, zato s ramenními vycpávkami, odkazujícími k osmdesátkám. Značka navíc zahrála na city: veškerý zisk z prodeje žluté verze trika putuje Červenému kříži, a když se v něm vyfotíte na Instagram s hashtagem #LetTheSunChainIn, přidá za každou fotku ještě dobročinný dolar navíc.
Následovalo přesně to, v co obchod doufal: influencerky i celebrity po něm sáhly a na síti začalo být žluto. I jiné barvy jsou ale v kurzu, nechybí tradiční černá a bílá. V bílém se vystavila například zpěvačka Rita Ora, černé oblékla influencerka Pernille Teisbaek a odstín moka její kolegyně ze sítě Mathilde Gøhler.
V tričku se vyfotila také řada českých módních královen sociálních sítí, včetně Moniky Marešové, Nikol Švantnerové, Karolíny Mališové nebo Alex Sedláčkové, která ale zvolila jednu z variant, jež přinesl úspěch původního modelu.
Ten totiž přitáhl zájem velkých módních řetězců, prodávajících obdobu originálu až o dvě třetiny levněji – svou verzi nabízí Mango, H&M, Zoot, Zara, AboutYou, Bershka a samozřejmě i čínský nezastavitelný xerox AliExpress.
Gaelle Drevet založila Frankie Shop v roce 2014, kdy vsadila na sociální sítě a svět rychlé módy zaplavila hashtagem #frankiegirl. Otevřela prodejnu v New Yorku, přidala Paříž a nakonec i e-shop. Zaměstnává pouhých 23 lidí a podle serveru RocketReach dosáhla loni na roční zisk 4,6 milionu dolarů.