Každé tři měsíce vydává americká vyhledávací platforma Lyst Index analýzu toho, co se právě ve fashion segmentu nejvíc vyhledává i prodává. K dispozici má společnost data 100 milionů uživatelů z celého světa a současná čísla mluví jasně. Pandemie zamávala s našimi nákupními zvyky i preferencemi a nákupy módních objektů touhy i sportovního funkčního oblečení se přesunuly z kamenných obchodů výhradně do virtuálního prostředí.
Při sestavování své fashion hitparády bere Lyst Index v potaz nejen výhradně provedené konverze, ale také četnost vyhledávání daného předmětu a zmínky o něm na sociálních médiích.
Jaká vypadá aktuální desítka nejžádanějších artiklů dámské módy?
Pantofle Birkenstock Arizona
Přezdívá se jim „ošklivé sandály“, ale už několik let se těší velké popularitě a jsou nošeny i k elegantním outfitům. Za poslední tři měsíce se zájem o tento model německých zdravotních bot zvýšil o 41 procent. V České republice jsou k dostání zhruba za dva tisíce korun.
Rouška Marine Serre
Ochranná maska od návrhářky, která roušky do svých kolekcí zařazovala ještě dávno před vypuknutím pandemie, byla vyprodána úplně všude. Je to nejen proto, že se jedná o designovou záležitost, ale také díky její propracovanosti. Je měkká, pohodlně se nosí, umožňuje vyměnit filtr. Navíc se v ní dá i dobře dýchat, když jdete běhat nebo jezdit na kole, takže za ni byli kupující ochotni zaplatit v přepočtu přes 12 tisíc korun.
Slaměný košík Loewe
Nehodí se jen na pláž, ale také je ideální pro městské pikniky, kterých si momentálně můžeme užít do sytosti. Výhodou také je, že se vám do něj vejde vše, co potřebujete na cestu pandemickou metropolí: od gumových rukavic po roušku i dezifenční gel. Žádá ale investici v podobě osm a půl tisíce korun.
Sportovní podprsenka Calvin Klein
Na sociálních sítích to během karantény vypadalo, že se všichni vrhli na kariéru instruktorů jógy či pilates, takže je překvapující, že tato sportovní podprsenka od Calvina Kleina za 870 Kč je až na čtvrtém místě.
Letní šaty Cult Gaia
O tento model od módní značky z Los Angeles, která je trendy především díky Instagramu, narostl v červnu zájem o 236 procent. Šaty stojí přes 10 tisíc a jsou žádané především coby symbol takzvané módy po karanténě.
Šortky Prada
Na šestém místě se umístily nylonové šortky od italského domu s luxusní módou, které díky nostalgii po módě 90. let nosí všechny vlivnější fashion influencerky. Neváhají za ně vydat přes 10 tisíc korun a nosí je do města za doporovodu oversized pánské košile.
Tričko Frankie Shop
Tomuto letnímu hitu, který se jmenuje Eva, jsme věnovali samostatný článek a jeho umístění v seznamu nejprodávanějších módních artiklů sezony je jen potvrzení o úspěchu. Stojí dva tisíce a seženete ho v online butiku Frankie Shop.
Náušnice Missoma x Lucy Williams
Kolaborace mezi šperkařstvím a populární influencerkou přinesla na svět zlaté kruhy do uší, jejichž vzhled je inspirován estetikou 80. let minulého století. Vyjdou na více než dva a půl tisíce korun.
Šaty H&M
Nejdostupnější položka ze seznamu jsou šaty od švédského řetězce H&M, které vyšly na 599 Kč, nicméně jsou beznadějně vyprodané. Balonovými rukávy a dlouhou sukní připomínají tvorbu momentálně velmi oceňované dánské designérky Cecilie Bahnsen.
Tenisová sukně Nike
Tato sukně, která stojí 1200 Kč, je podobný případ jako výše zmíněné nylonové šortky. Také se nosila v 90. letech a nyní získala pozornost instagramových módních div. Zájem o značku Nike stoupl během pandemie o 75 procent.