Phantom je bezdrátový reproduktor a zesilovací systém, který se stává novou nezbytností pro domácnosti lidí, kteří si zakládají na technologických novinkách a stylových produktech. Systém vytvořil francouzský startup Devialet a podporuje ho obchodní magnát a druhý nejbohatší muž Francie Bernard Arnault, který řídí společnosti jako Bulgari, Louis Vuitton, Fendi nebo Sephora.
Spolu s malou skupinou investorů si nyní dal za cíl změnit způsob, jakým spotřebitelé slyší a vnímají zvuk. Poslech hudby z Phantomu mu údajně vehnal slzy do očí, a tak jsme se ho rozhodli sami vyzkoušet.
A byl to zážitek, jak pro uši, tak pro oči. Zatímco dolní část reproduktoru se nepohybuje, boční panely intenzivně vibrují, a když se Phantomu dotknete, je to, jako byste si sahali na skutečný hudební nástroj. Co se týče kvality zvuku, tak neexistuje zkreslení, saturace ani šum v pozadí. Vše je slyšet čistě a precizně.
Reproduktory Phantom jsou velké asi jako meloun, ale jejich zvuk se vyrovná tomu z tří- až šestimetrových „beden“. Pracovalo na něm 44 inženýrů a stojí za ním 88 patentů. Phantom je 100% bezdrátový a hudbu můžete poslouchat ze svého chytrého telefonu, tabletu nebo počítače. Můžete ho používat samostatně nebo ho propojit se svou stávající domácí aparaturou.
Že nejde o jen tak obyčejný reproduktor, dokazuje i to, kde se Phantom prodává – najdete ho v kultovním pařížském butiku Collete nebo v londýnském Harrods – prodávat se začal loni v srpnu a okamžitě se vyprodal a na další várku bylo potřeba čekat dva měsíce.
Phantom můžete aktuálně dostat v jedné velikosti, ale dvou verzích: 750w za 1990 dolarů a stříbrná verze 3000w s cenou 2390 dolarů. Devialet pracuje i na dalších barvách. Například Kanye West už požádal o černou verzi.
Tony Fadell, který spolu se Stevem Jobsem vyvíjel iPody, prohlásil, že Phantom je revoluční produkt. François-Henri Pinault, francouzský miliardář, si tyhle reproduktory nainstaloval po celém domě a Karl Lagerfeld právě připojil 20 pokojů. S takovými fanoušky je pouze otázka času, než se Arnaultovi povede revoluce v domácím poslechu hudby.
Před nedávnem firma spustila online prodej v USA a ke konci léta se Devialet chystá otevřít novou základnu na prozatím utajovaném místě v londýnské čtvrti Soho a společnost jedná i se zástupci luxusních automobilek, které mají o reproduktory zájem.