Nic vašimi vnitřními orgány nezatřese tolik jako dvanáctiválec Lamborghini, jehož plynový pedál prošlápnete až na podlahu.
V roce 2017 přináší italská automobilka novinku – žihadlo Aventador S, které slibuje větší výkon, řízení zadní nápravy, tlumiče s variabilním tlumením a taky značné vylepšení aerodynamiky. A dokonce má ve své standardní výbavě Apple CarPlay.
To je celek, který povznáší umění automobilismu zase o stupínek výš.
6,5litrový dvanáctiválec má nyní sílu 740 koní, ale pokud nevlastníte vyřazené letiště s nepoužívanou runwayí, jen těžko vám aventador ukáže svých 350 kilometrů za hodinu. Z nuly na sto to za vhodných podmínek novému lamborghini trvá 2,7 sekundy a dvoustovkou se dokáže řítit už za 8,8 sekundy.
Máte náladu jet v poklidu a kochat se? Nebo ve vás bublá závodnická krev? Lamborghini nabízí individuální nastavení jízdních vlastností do režimů Strada, Sport a Corsa. Mód „Ego“ umožňuje majiteli kombinovat preferované podvozky a nastavení hnacího ústrojí dle jeho chuti.
Naopak žádné eko nastavení v tomto voze nehledejte, co ale technika umí, je deaktivovat některé válce, čímž se snižuje spotřeba. Ale vážně ji v tomto autě budete řešit?
Konstruktéři do vozu přidali „super mozek“ Dinamica Veicolo Attiva, který počítačem řídí tlumení, řízení, motor, převodovku a systém náhonu na všechna čtyři kola.
Protože je unikátní celokarbonová karoserie aventadoru tak lehká, mohl si hlavní konstruktér Lamborghini Maurizio Reggiani dovolit investovat více do motoru a ramenou pro řízení zadních kol.
Tak jako ve speciálních modelech Lamborghini má aventador pro řízení zadních kol dvojitý pohon, který reaguje na pohyb volantu do 5 milisekund, což zlepšuje stabilitu v zatáčkách při vyšších rychlostech. V garáži se zadní kola otáčejí proti těm předním, čímž docílíte menšího poloměru otáčení. Parkování takového auta přesto může být pořádná výzva.
Loni v létě výkonný ředitel Lamborghini Stefano Domenicali prohlásil, že dvanáctiválec zůstane v jejich portfoliu i v dohledné budoucnosti. Ze čtení mezi řádky se však zdá, že se dočkáme kombinace s elektrickým motorem v hybridním systému.
Ať už s malou baterií a velkým elektrickým motorem, nebo ne, nemá aventador konkurenci. Auta Lamborghini nejsou jen o rychlé jízdě, protože sportovních vozů, co dosáhnou z nuly na sto do 4 sekund, je spousta. V lamborghini jde o to, jak rychle jedete, jak se při takové rychlosti cítíte a jaký je váš niterný zážitek z jízdy.
A jak už víme, žaludek jízdu v tomto žihadle prožije naplno s vámi.