Líbí se vám v e-shopu brýle, kabelka nebo třeba kalhoty, ale než odkliknete nákup, tak byste si je radši vyzkoušeli? Žádný problém. Díky českému projektu Virtooal, který vyvíjí virtuální zrcadlo pro e-shopy.
Čtěte také: Kouzlo mistrů ševců. Jak si bývalá miss plní sen o ručně vyráběných botách
Při nákupu obličejových doplňků už teď stačí, když se vyfotíte a svoji fotku nahrajete. Virtooal ale jako první na světě přichází také s alfa verzí technologie virtuální zkušební kabinky, která dokáže simulovat typ a velikost postavy a díky které si budete moci vyzkoušet i oblečení. Aplikaci startupu Virtooal se díky tomu chystá vedle malých a středních e-shopů z celého světa brzy spustit i největší multisegmentový e-shop u nás.
Zakladatel Virtooal Ondřej Bagin se pohybuje v módním průmyslu od roku 2002. Jeho prvním úspěchem byl projekt virtuálního vizážisty, díky kterému získal kontrakty se společnostmi jako Rossman nebo L’Oréal. Když viděl, jaké je o jeho služby zájem, rozhodl se vytvořit technologii virtuálního zrcadla.
Čtěte také: Petr Kováčik (Skrz.cz): Jak jsme během pár let vybudoval stamilionový startup
S programátorem Peterem Soósym ji vyvíjel od roku 2008, dostupná ale byla jen pro konkrétní firmy z módního a beauty odvětví. Před dvěma lety ale Baginovi došlo, co má v rukou a rozhodl se být průkopníkem v online zkušebních kabinkách.
Virtuální zrcadlo ani virtuální zkušební kabinka samozřejmě nikdy úplně nenahradí reálné zrcadlo ani možnost vzít si oblečení na sebe, oba projekty dokáží s výběrem produktu výrazně pomoct a e-shopům tak ušetří náklady za vrácené zboží a výrazně zvýší konverzní poměr.
Tvůrce virtuálního zrcadla Ondřej Bagin.
Když tak v roce 2016 bývalý generální ředitel Mall.cz Vít Endler hledal projekt, do kterého by investoval a pomohl mu se svými zkušenostmi v e-commerce a narazil na projekt Ondřeje Bagina, bylo mu jasné, že dál hledat nemusí.
Čtěte také: Koho zaměstnat ve startupu? Do týmu vyberte stěžovatele i naivky
„Ondřejův startup na mě doslova zasvítil, protože řeší jeden z velkých problémů e-commerce, a to jsou vratky zboží, které dělají v případě fashion až padesát procent z prodaného zboží. Navíc pomáhá zákazníkovi s výběrem zboží. Třetí věc byla, že jde o rozšíření e-commerce byznysu, který je pro mě obecně zajímavý a sexy, a který výrazně roste,“ vysvětluje Endler, proč se do projektu přidal.
Dodává ale, že důležitá je pro něj i vzájemná chemie, aby spolupráce fungovala i po lidské stránce. „Nechtěl jsem jen investovat finančně, chtěl jsem přiložit ruce k dílu a taky to, aby nás projekt společně bavil,“ vysvětluje.
Vít Endler a Ondřej Bagin v současné době intenzivně pracují na tom, aby jako jedni z prvních na světě zákazníkům nabídli virtuální zrcadlo celé postavy. Když návštěvník e-shopu nahraje vlastní fotku, zadá výšku, váhu a typ postavy, Virtooal mu vymodeluje postavu s tváří uživatele, na které si bude moci vyzkoušet jakékoliv oblečení.
V současnosti testují prvotní verzi, která dokáže simulovat typ postavy a její velikost tak, aby byla téměř k nerozeznání od postavy skutečného uživatele.
Vít Endler.
„Jeden z důvodů, proč měly e-shopy naše zrcadlo nabízet, je jednoduše ten, že nákupy v kamenných obchodech jsou zábava. A my chceme tento prvek zábavy převézt i do onlinu. Tak abyste si mohli vytvořit outfit a mohli ho poslat známým třeba přes Facebook a oni – nejčastěji asi kámošky – vám řeknou, že tyhle boty ne. Je to blízká budoucnost a my věříme, že budeme první,“ říká Ondřej Bagin.
Do konce roku s Endlerem plánují uvést beta verzi své zkušební kabinky, najít investora, který jim pomůže v rychlejším technologickém vývoji a rozšíření služby hlavně na trzích v USA a v Asii. Tento rok plánují dosáhnout obratu v řádu 3 až 4 milionů korun a příští rok ho chtějí 5-6x zvýšit.
„Zatím jsme startup a v e-commerce je odhad dlouhodobého směřování lehká loterie. Investujeme ale hodně energie, peněz, už jsme pokryli náklady a realita je o něco lepší než naše plány. Aktuálně máme něco, co téměř žádný e-shop nemá a máme i dobrý plán, jak vybudovat globální společnost. Pro další fázi ale potřebujeme parťáka, který nám pomůže nejen finančně, ale hlavně svými kontakty, abychom mohli růst na americkém a asijském trhu,“ říká Endler.