Cestovat soukromým letadlem je out. Nejenže zanecháváte nezanedbatelnou ekologickou stopu, ale postrádáte styl. Alespoň na to ukazují trendy, které se nyní přikládají na stranu vlaků, fungujících svým způsobem jako stroj času.
O cestě Orient Expressem sní nejen milovníci Hercula Poirota a toto přání se vám může splnit, i když jste se nenarodili jako sir Kenneth Branagh, režisér pár let starého remaku legendární filmové adaptace neméně legendární detektivky. Nyní se do vlaku, který je symbolem opulence i mysteriózních vražd, může dostat i obyčejný smrtelník.
Stačí, když zaplatí za jízdenku, jejíž cena se bude pohybovat od padesáti tisíc za noc. Ty můžete ve vozech novodobého Orient Expressu strávit až tři.
V příštím roce na kolejích stane jeho remake nazvaný Dolce Vita, který vyjede u příležitosti 150. jubilea první cesty tohoto vlaku z Paříže. Nicméně tentokrát se jedná o italský počin, protože remake Orient Expressu je společným projektem firmy Arsenale, specializující se na luxusní ubytování, a italských státních železnic Trenitalia.
Celý design proto odkazuje na eklektické italské šedesátky, kdy se cestující má cítit jako protagonista Felliniho Sladkého života. Míhající se krajinu na cestě do jedné z destinací – na výběr bude 131 italských měst, ale i Paříž, Split a samozřejmě Istanbul – budete pozorovat z obrovských oken a pod nohama ucítíte měkké koberce, z jejichž výrazných barev bude přecházet zrak.
Hostům, ubytovaným ve dvanácti suitách nebo osmnácti apartmánech, bude k dispozici také jídelní vůz, slibující tu nejvybranější gastronomii i prémiová vína.
Nechcete čekat tak dlouho a toužíte po nádražním luxusu okamžitě? Pak vyrazte vlakem British Pullman, jehož interiér navrhl režisér a milovník vlaků Wes Anderson pro společnost Belmond. Ten vyjíždí z londýnského nádraží Victoria a ve vagonu z roku 1950, navrženém autorem snímků Grandhotel Budapešť nebo Francouzská depeše, se budete cítit jako člen královské rodiny.
Za projížďku a večeři ve dvou zaplatíte dvanáct tisíc korun.