Říká si enfant terrible, od kterého už nikdo nic nečeká, a hlasitě se rozesměje, když to vysloví. Býval talentovaným studentem pražské FAMU, narkomanem, který o sobě natočil na konci devadesátých let celovečerní film, bezdomovcem i producentem Jana Hřebejka a Petra Jarchovského.
Považuje se také za vypravěče příběhu Ameriánky. Viktor Tauš nejdříve téma dívky s těžkým osudem i silnou vůlí zinscenoval jako divadelní hru s Terezou Rambou a Eliškou Křenkovou v hlavní roli. Záznam pak během covidu viděly desítky tisíc lidí. Nyní Tauš dotočil celovečerní film a zkouší také hru pracovně nazvanou „Amerikánka-děti“, ve které hrají chovanci dětského domova.
„Amerikánka je českým Oliverem Twistem. Nečekejte ovšem, že se v rámci filmu bude řešit, jak vypadaly dětské domovy v 80. a 90. letech. Mým úmyslem bylo natočit vysoce stylizované vyprávění, které vypadá jako celovečerní TikTok,“ popisuje Tauš. Slibuje, že diváci uvidí něco, co by vzniklo, kdyby si „dítě vzalo iPhone do světa za zrcadlem“.
Snímek, který stál zhruba 70 miliónů korun, ale chce přinést další finanční prostředky také Nadačnímu fondu Veroniky Kašákové, prostřednictvím prodejní výstavy v Národní galerie. Zde uvidíte artefakty z filmu, které vytvořil je production designer Amerikánky, umělec Jan Kadlec.
Proč financování snímku nazývá Viktor Tauš layer cake, alias dortem s vrstvami, a co se stalo se skutečnou Amerikánkou, se dozvíte v nejnovějším díle podcastu Forbes Life.