Lněné šaty v barvě avokáda nebo košile z bio bavlny, která poslouží jako nesmrtelný základ šatníku. Průkopníci udržitelné módy a majitelé české firmy Nila si po třinácti letech na trhu plní sen v podobě vlastní módní značky. První kousky se v prodejnách objeví v květnu.
Pokud rádi nakupujete oblečení, které je nadčasové, ušité z kvalitních materiálů, za etických výrobních podmínek a jednou ho budete moci předat třeba dceři, můžete si na seznam připsat novou značku oblečení.
Síť prodejen a e-shop Nila, která je největším prodejcem udržitelné dámské módy na českém trhu, v květnu představí první kousky oblečení vyrobené pod vlastní střechou a pod stejným jménem.
„Výroba vlastních produktů je pro Nilu nejen logickým krokem, ale i splněným snem a zhodnocením našich dlouholetých zkušeností s prodejem eticky vyráběné a k přírodě šetrné módy,“ vysvětluje Eva Urbanová, bývalá právnička, která Nilu založila se svým manželem Pavlem před třinácti lety.
Provozují tři prodejny v Praze a e-shop, jejich byznys loni dosáhl tržeb 110 milionů korun a letos plánují desetiprocentní růst.
„Chceme, aby naše kolekce měly jasný rukopis, silné hodnoty a byly vyráběné na míru potřebám našich zákaznic. Doplní už tak silné portfolio značek, za kterým je více než deset let intenzivní a pečlivé práce našeho nákupního týmu,“ říká Urbanová.
Při výrobě prvních dvaceti modelů, které budou tvořit ucelenou lněnou kolekci pro nadcházející prázdninové období a základní kousky z bio bavlněného popelínu, Nila spolupracovala s anglickou udržitelnou značkou Beaumont Organic.
„S její zakladatelkou Hannah Beaumont se roky známe a úspěšně spolupracujeme. Pomohla nám s navázáním kontaktů v Portugalsku, zmapováním dodavatelského řetězce a realizací prvních modelů,“ popisuje Urbanová s tím, že pro další kolekce už má Nila v Česku postavený vlastní tým.
Hlavní část výroby bude právě v Portugalsku, které bylo díky rozvinutému a provázanému textilnímu a obuvnickému průmyslu pro firmu jasnou volbou.
„Tamní průmysl zároveň splňuje vysoce nastavené etické a ekologické standardy, které máme. Část kolekcí bude vznikat metodou garment dye, která umožňuje produkovat minimum textilního odpadu a zbytků,“ popisuje Pavel Urban.
S týmem Nily se vypravili do oblasti Porta, kde provedli inspekci celého dodavatelského řetězce. Během dvou dnů navštívili tkalcovnu, barvírnu, tiskárnu, prádelnu i šicí dílnu.
V Česku a na Slovensku budou vznikat unikátnější modely v rámci kolekcí, třeba vlněná saka a kabáty.
Nejčastějším materiálem v kolekcích bude len, bio bavlna, Tencel, vlna a bio bavlněný denim. V prodeji budou kolekce Nila prozatím exkluzivně v mateřských prodejnách, do budoucna však zakladatelé značky nevylučují nabídku modelů i do podobně hodnotově orientovaných butiků v zahraničí.
A další obchodní růst plánuje Nila i do budoucna. V hledáčku má čtvrtou pražskou prodejnu a zvažuje otevření prodejny v Bratislavě, kde si nachází stále více zákaznic. V horizontu pěti let pak plánuje otevření upraveného konceptu svých prodejen v zahraničí.