Snímky fotografů Jakuba Fišera a Matúše Tótha zaujaly technologický gigant Apple. Natolik, že záběry uveřejnil na svém instagramovém profilu, který sleduje 33,3 milionu účtů. Zájem americké společnosti potvrdil výjimečnou pozici, kterou ve světě drží české sklo a křišťál.

Fotografování skla je technicky náročnou disciplínou, o které by mohl vyprávět nejeden student fotografie na FAMU. Dříve se k tomu používaly středoformátové fotoaparáty alias full frame, jako je například legendární přístroj švédské značky Hasselblad.

Dnes tuto technickou dokonalost dokáže napodobit i telefon, jak si vyzkoušeli fotografové Fišer s Tóthem. „Během fotografování na iPhone jsem zvolil hlavní objektiv, který má podle mého názoru nejlepší světelnost, a moje doporučení je si ještě manuálně nastavit expozici, kterou většinou lehce ztmavuji,“ vysvětlil Jakub Fišer.

Matúš Tóth, který je známý hlavně pro své módní editorialy, kdy před jeho fotoaparátem pózovaly mnohé osobnosti včetně první dámy Eva Pavlové, herečky a 30 pod 30 alumny Antonie Formanové či na Oscara nominované švédské herečky Alicie Vikander.

„Fotografování českého skla je pro mě jedinečnou zkušeností. K pořízení těchto snímků jsem použil portrétní režim na iPhonu, kdy rozostření dodává fotografiím hloubku,“ komentuje Tóth.

Jeden z objektů, který fotografové ve sklárně Pragl zachytili, je skleněný kůň vyrobený Jiřím Pačinkem, jedním z nejlepších českých sklářů současnosti.

Jen během několika hodin získaly záběry fotografů Tótha a Fišera přes čtyřicet tisíc lajků. Jedná se o další krok Applu, který ve své marketingové strategii nyní míří na podporu konkrétních kreativců, kteří používají jako pracovní nástroj právě iPhone.