Reklama a manipulace. Dva termíny, které slyšíme tak často, že skoro zevšedněly. Jak ale obstát ve světě obklopeném reklamou, kde jsou triky, emoce a manipulace hlavními nástroji? „Každý z nás je jí ovlivňován, ale málokdo ví, jakým způsobem se to děje,“ říká Romana Mazalová, psycholožka se specializací na reklamu a manipulaci. V nejnovější epizodě podcastu Jak být lepší se s ní noříme do světa, kde nic není náhodné, a odhalujeme, jak efektivněji odolávat prodejním a manipulativním technikám v online i offline prostoru.
Reklama už dávno nesouvisí jen s produktem, ale hlavně se snaží navodit, jak se díky němu budeme cítit. A právě na emocích Mazalová staví: „Když prodáváte emoce, prodáváte všechno. Lidé si nepamatují, co přesně jste jim řekli, ale jak se při tom cítili.“
Pokud chceme ovládnout nejen svět reklamy, ale i svůj každodenní život, Mazalová nabízí řadu praktických tipů, jak obstát ve světě plném konkurence a zaujmout nejen reklamním sdělením.
Její rady sahají od toho, jak zvládnout manipulaci v komunikaci, až po to, jak uspět v prodeji svých myšlenek a nápadů. Ať už jde o osobní prezentaci, nebo firemní marketing, principy jsou stejné.
„Manipulace má špatnou pověst, ale jde o nástroj, který můžete použít dobře, nebo špatně. Rozhoduje vaše morálka,“ říká.
Jak včas detekovat manipulaci? Jak se nenechat zmanipulovat reklamou? Jak manipulovat eticky a přitom maximalizovat svůj úspěch? Poslechněte si nový díl našeho podcastu Jak být lepší.