Projekt nahozený u skleničky v baru a na rozjezd 300 tisíc v kapse. Brněnská značka Wolfgang začínala skromně, ovšem vyzrála v respektovaný módní brand. Dvanáct let fungování zakladatelky Viktorie Kaštánková a Zuzana Milandu oslavily po svém. A to tak, že si jejich vlčí smečka označkovala nové teritorium. S jiným místem rozpínají nabídku i směr celého konceptu.

Trendy sledují jenom tak po očku, mnohem více se drží vlastní intuice. Spoléhají na ni i jedna na druhou.

„Zuza stojí především za designem: návrhem interiéru i většiny oblečení, do kterého si nechává ode mě čím dál méně kecat. Má velký dar a přesně ví, jak to dělat, aby náš rukopis zůstal autentický a fungoval napříč léty. Já hledám, jak uvést věci do života a dostat je k lidem a lidi zase k nám. Každá přemýšlíme nad věcmi trochu jinak a naše rozdílnosti dohromady vytvářejí to, čím Wolfgang je,“ míní Kaštánková.

Denně jsou v práci dvanáct až čtrnáct hodin. Signifikantní znaky jejich brandu jsou čisté linie, šedá, bílá, černá barva, prémiové materiály, pohodlí i střihy, které budete chtít nosit třeba za dalších dvacet let.

Ačkoli mají za sebou i pár fuckupů a třeba i drahou zkušenost s investorem, vlčí smečka drží při sobě a stále dokazuje, jak může být minimalismus sexy. O čemž také svědčí tisíce prodaných kusů oblečení. 

V dubnu tohoto roku Viktorie se Zuzanou přebíraly klíče od města k místu, jehož pronájem vyhrály v aukci, a odemkly tím zároveň další kapitolu svého podnikání.

Oficiální otvíračka jejich nového Wolfgang Store & Lounge Baru se sice kvůli renovaci a opravám odkládala až na 13. září, ale čekání stálo za to. Při první návštěvě je hned jasné, že tohle není jen další concept store. Díky velmi specifickému duchu na něj jen tak nezapomenete.

Procházka skrze malé nádvoří se zprovozněnou fontánou vás příjemně naladí na to hlavní. Tím je unikátní prostor uvnitř osm set let staré bývalé radnice s klenutým průjezdem zdobící plně zachovalý pozdně gotický kamenný portál, který patří k nejstarším světským stavbám v Brně.

Jen těžko uvěřit, že zde byl před lety v provozu obchod s akvarijními rybičkami a virtuálními prohlídkami místní zoo.

Celkem je v concept storu šest místností, z toho pět čistě prodejních. To vše na velkorysých 280 metrech čtverečních, což umožnilo oběma majitelkám vytvořit perfektní zázemí pro sebe, tým čítající deset lidí, i zákazníky.

„Rozhodně je to pro nás mnohem větší sousto. Obchod na staré adrese měl necelých čtyřicet metrů čtverečních. Je to ale příležitost a my si přejeme vytvořit místo, které bude vizitkou dobrého obchodu v našem městě. I proto sem vybíráme to nejlepší, co současné umění a kvalitní design nabízejí,“ vysvětluje Viktorie Kaštánková.

Výjimečné místo podtrhla citlivě provedená rekonstrukce, kterou majitelky musely vzít od základů a vyšla na skoro čtyři miliony korun.

„Byl to půlrok opravdu intenzivních prací. Stěny byly v dost katastrofálním stavu, tak jsme musely značnou část zdiva doslova oholit až na cihlu, probíhaly také sanace. Prakticky celý prostor byl znovu obnoven a konzultován s památkáři. Budova se totiž nově stala národní kulturní památkou,“ líčí majitelky.

„V tomhle ohledu jsme měly štěstí a byl pochopen náš záměr. Rozhodly jsme se všechny síly koncentrovat na tento velký projekt a naše vize se postupně naplňují,“ pochvalují si. 

Obě dámy si přály, aby se nálada celého obchodu nesla v jednoduchých, čistých a vzdušných linkách. I proto zde potkáte hlavně sklo, kámen, kov a repliky nábytku z třicátých let minulého století.

Zuzana Milandu (uprostřed) a Viktorie Kaštánková (vpravo), zakladatelky značky Wolfgang
info Foto Wolfgang
Zuzana Milandu (uprostřed) a Viktorie Kaštánková (vpravo), zakladatelky značky Wolfgang

Kaštánková zároveň dodává: „V každé místnosti i okně je možné získat jiný pohled. Zákazníci často zmiňují, že mají pocit, jako by byli někde v zahraničí. Výhled do našeho dvorečku vás třeba pomyslně přenese do vnitrobloku staré Itálie. Ale nakonec jsem nejvíce hrdá, že to, co jsme vybudovaly, je sto procent Brno.“ 

Šmrncovní je i osvětlení připomínající obří žárovky značky Bomma nebo galerijní reflektory ze studia myLIGHT, ty lze navíc různě nastavovat na jednotlivé scény.

Můžete tak v jasném světle vidět zábavně namíchaný mix obsahující různé značky reprezentující módu (nejen jejich vlastní produkce), sklo, šperky, skincare nebo užité umění, které dodává aukční síň Etcetera.

Perlou jsou niche parfémy zastoupené známými hráči, jako je Kintsugi Perfumes či Oraculum, které doplňuje sympaticky provokativní italská značka pod taktovkou parfumáře a návrháře oděvů pro katolickou církev Filippa Sorcinelliho.

Pestrý kaleidoskop postupně doplňují také tematické pop-upy. Momentálně tady hostuje Lucie Kutálková se svojí módní značkou Leeda nebo uznávaný florista Tamáš Víg. 

Součástí vlčího storu je také lounge bar spojený s kavárnou, kde vám ke štěstí budou scházet už jenom bačkory, protože se tady bez nadsázky budete cítit jako v obýváku. Oddychovou atmosféru doladí Harangi Sound hrající z reproduktorů nebo originální nabídka literatury od Book Therapy.

Každý pátek se můžete zdržet i o něco déle, dokonce až do desáté večerní. Přibrzdit po celodenním shonu, dát si skleničku, poslechnout si některého z místních DJs, všechno si v klidu vyzkoušet, třeba i ve vybraném oblečení chvilku pobýt.