S touhle aplikací už by se vám nemělo stát, že byste si na internetu koupili oblečení, které vám nesedí. Mladý český startup SizeID nabízí možnost, jak nakupovat na internetu a vyhnout se tomu, co se stalo asi každému, kdo si nějaké oblečení takto pořídil. Totiž že neodhadnete svou velikost a objednáte si něco, co je vám k ničemu.
SizeID je vlastně virtuální průkaz velikosti. K tomu, abyste si ho – zdarma – vytvořili stačí zadat přes jednoduchý dotazník základní údaje o své postavě. Vedle těch klasických, jako je obvod hrudníku nebo pasu, si budete ale muset změřit třeba i obvod krku nebo vnitřní délku nohy. Pro případ, že byste si nevěděli rady, se u každého políčka s mírou zobrazí fotka s figurantkou a návod, jak se daná míra správně měří (můžete si vytisknout svůj vlastní papírový metr.) Aplikaci najdete zde.
U zrodu SizeID stál Adam Bičiště, pětadvacetiletý zakladatel a šéf společnosti Wavevision. Když ho v roce 2013 oslovila bývalá spolužačka s prosbou o pomoc při vytváření sociální sítě o módě a lidech, které oblékání baví, přivedla ho tím na trochu jinou myšlenku – vymyslet užitečnou službu i pro ty, kteří se o oblečení tolik nezajímají. „Já sám jsem oblečení nikdy moc neřešil, a když na internetu vidím něco, co se mi líbí, klidně bych si to koupil pětkrát, abych měl chvíli klid. Jenže to často nejde, protože nedokážu odhadnout velikost,“ přibližuje Bičiště, jak SizeID vlastně vzniklo.
Startup v srpnu 2014 získal soukromého investora, který přinesl do společnosti milion korun. „Byl jsem až překvapený, jak rychle všechno šlo,“ říká Bičiště.
Kouzlo SizeID spočívá v tom, že aplikace obsahuje stále se rozšiřující databázi velikostních tabulek různých značek a dokáže je standardizovat. Díky tomu budete vědět, že u jedné značky pro vás bude vhodná velikost M, zatímco u jiné vám bude stačit S. Nemusí vás přitom ani trápit, jestli daná značka používá k označení velikostí čísla nebo písmena. Tyhle údaje jsou součástí databáze SizeID a to vám ukáže, co přesně potřebujete.
Aktuálně databáze SizeID zahrnuje zhruba 100 značek a za dva měsíce existence si profil na SizeID vytvořilo pět tisíc lidí. V únoru plánuje Adam Bičiště rozjet i mobilní aplikaci. Ta lidem pomůže vybrat oblečení i v kamenném obchodě. A to nejen pro ně, ale i pro jejich blízké. Své SizeID totiž můžete sdílet s vybraným okruhem lidí. „Nejde však o to, že byste někomu ukazovali své míry,“ upozorňuje Bičiště. „Aplikace pouze druhému člověku ukáže, jaká velikost oblečení dané značky je pro vás vhodná.“ Cílem téhle pomůcky má být pomoct zvláště mužům při výběru dárků pro jejich partnerky. Zkrátka, je to věc, která by měla ušetřit spoustu omylů a zklamání.
Tady jsou další články na Forbes.cz o nových technologiích a inovativních projektech:
Revoluční vychytávky, které změní život v blízké budoucnosti
3D tiskárny jdou do módy – doslova. Už vytisknou i dámské lodičky
Kolik je hodin? Jak si každý den cvičit mozek s binárními hodinkami