Rolls-Royce si nekupujete. Objednáváte si ho na zakázku jako umělecké dílo nebo luxusní jachtu. 

Můžete přijít do pražského showroomu Rolls-Roycu a auto přinejmenším za nějakých deset milionů korun (většinou ovšem výrazně víc) si vybrat v něm. Byla by to ale trošku škoda. Dostanete zde totiž nabídku, jestli byste se nechtěli podívat přímo tam, kde se vaše budoucí auto narodí.

Do srdce národního parku South Downs v jižní Anglii. Na místo, které je přesně takové, jak si zemi za Lamanšským průlivem představujete, když zavřete oči. Sytě zelené pastviny, upravené zahrady se staletými stromy a domy s okny v bíle natřených rámech, které často slouží jako víkendové útočiště obyvatel Londýna. A úzké silničky.

Úzké tak, že se vám občas zdá, že Rolls-Royce, na jehož zadním sedadle sedíte, se nemůže autu jedoucímu v protisměru vyhnout. Váš šofér, který vás vyzvedl na Heathrow, ale zůstává v klidu. Třeba i proto, že řidiči jedoucí proti vám obvykle před majestátností kapoty se soškou Spirit of Ecstasy na vrcholu přibrzdí, aby luxusu na čtyřech kolech a jeho posádce nabídli dostatečný prostor k pokračování v cestě.

Čtěte dál a dozvíte se:
  • Proč si kupci Rolls-Royců rádi připlácejí za speciální vychytávky?
  • Co všechno může být bespoke, tedy vyrobené na zakázku?
  • Jak dlouho trvá vyrobit jeden Rolls-Royce?
Forbes Digital Premium