Automobilka Bugatti předvedla světu prototyp svého nového malého auta pro děti Baby Bugatti II. Vypadá skvěle a jeho cena rozhodně mini není.
Tenhle malý závoďák má být dárkem, který firma dává svým zákazníkům u příležitosti 110. výročí svého založení. Jde o repliku slavného modelu 35 Lyon Grand Prix z roku 1924. Je poháněný elektromotorem a Bugatti jej vyrobilo ve spolupráci s firmou The Little Car Company.
Zatímco předchozí model Baby Bugatti, kterých se mezi lety 1927 a 1936 vyrobilo pouze 500 kusů a ještě míň dochovalo, byl co do rozměrů poloviční replikou originálu, novinka svou předlohu kopíruje ze tří čtvrtin – je téměř tři metry dlouhá a metr široká, díky čemuž si ji užijí nejen děti, ale i jejich rodiče či prarodiče (nemluvě o bezdětných nadšencích, kteří jsou povahou hračičkové). Pedály jsou samozřejmě výškově nastavitelné.
Popravdě, tohle je víc než jen hračka pro děti. Tým inženýrů, který na tomhle autě pracoval, zmapoval na začátku každý centimetr legendárního originálu. Výrazná osmipaprsková kola z hliníkové slitiny, která ve své době způsobila senzaci, obouvají pláště od Michelinu. Replika od originálu převzala i další detaily, jako například atypickou přední nápravu, tlumení a řízení.
Rovněž interiér věrně kopíruje předlohu. Řeč je o hliníkové palubní desce či o čtyřpaprskovém volantu. Místo tachometru a budíků, které monitorovaly tlak oleje a stav paliva, najdete v replice ukazatele rychlosti, stavu baterie a jejího výkonu. Na destičce ve středu palubní desky je vyryté výrobní číslo.
Tým inženýrů tam současně ponechal i hodiny, které šoférovi legendárního modelu 35 sloužily k měření času a výkonu při závodech. Děti je teď budou moct využít při závodech okolo plácku za domem.
Baby Bugatti II je rovněž vybaveno klaksonem, zpětným zrcátkem a dálkovým ovládáním, které umožní rodičům auto v případě nutnosti na místě zastavit, a to na vzdálenost až 50 metrů.
Auto je ve standardní verzi osazené paketem lithiových baterií s výkonem 1,4 kWh, silnější verze disponuje bateriemi o výkonu 2,8 kWh, které umožňují dojezd až 30 kilometrů. Baterie se jako u klasických elektromobilů můžou dobíjet i rekuperací, která zužitkovává energii z brzdění. V dětském módu, v němž má motor výkon 1 kW, může auto jet maximálně 20 km/h, ve vyšším módu, kterému odpovídá výkon 4 kW, vyvine rychlost až 45 km/h.
Pro ty, kteří by chtěli ze svého bugatti vyrazit ještě víc, bude k mání speciální klíč, kterým budou moct odblokovat omezovač rychlosti. Výkon se pak rázem zvýší na 10 kW.
Baby Bugatti II bude standardně k mání v modré barvě s černým interiérem. Automobilka se ovšem nebrání ani zakázkové barevné kombinaci, stačí si připlatit. Zájemci budou dále moct volit mezi kompozitními materiály, karbonem a hliníkovým šasí. A aby toho nebylo málo, kapotu zdobí ještě Bugattiho podpis vyvedený z 50 gramů čistého stříbra.
To všechno samozřejmě nemůže být nijak levné. Autíčko se začne prodávat zkraje příštího roku a přijde nejméně na 30 tisíc eur – podle stupně výbavy. Nadšenci by ale neměli dlouho váhat, do výroby totiž půjde jen 500 kusů. Už teď si své auto mohou rezervovat na www.bugattibaby.com.