Loňský rok pro ni byl přelomový v osobním i profesním životě. Firmu, které už pátým rokem šéfuje, koupili Britové za odhadovaných 1,5 miliardy korun, což se nestává každý den. Navíc změnila příjmení, když vstoupila do manželství, a krátce nato otěhotněla.
Dnes, necelý rok po akvizici Slevomatu, každým týdnem očekává narození dcery. „To je jediný projekt, který se nedá naplánovat,“ směje se energická šéfka Slevomatu Marie Havlíčková (dříve Chytilová) v dalším díle Forbes Startup podcastu.
Zatím neví, na jak dlouho ji mateřství v řízení firmy omezí. „To záleží, jestli dítě bude po mně, nebo po manželovi,“ opět se usmívá a zároveň se vší vážností dodává, že tuto otázku nyní intenzivně řeší. Ráda by předala část kompetencí provoznímu šéfovi, kterého ale teprve hledá.
Pokud nebude zbytí, je možné, že brzy po porodu ji zaměstnanci budou opět vídat v její kanceláři. „Pokud ale, tak bych si ji (dceru) brala s sebou. Nebudu typ vrcholové manažerky, která si najde chůvu a dítě předá. Je to nejdůležitější projekt mého života, musí mít absolutní prioritu,“ vysvětluje.
Slevomat se současnou návštěvností kolem čtvrt milionu uživatelů denně ve svém názvu sice stále nese slevy, v posledních pěti letech se pod jejím vedením ale změnil v zážitkový web, který má navíc inspirovat.
„Změnilo se naprosto všechno kromě jeho názvu,“ potvrzuje Marie Havlíčková. „Sleva je jen jednou z přidaných hodnot, které zákazníkovi poskytujeme. Tuto přidanou hodnotu nechceme rušit, určitá sleva tam vždy bude, ale k tomu dáváme další přidané hodnoty typu ušetření času či pohodlí, “ vysvětluje a dodává, že rebranding nechystá.
Kormidlem otočila správně, Slevomatu se pod její taktovkou stále daří. Loni se na něm v Česku a na Slovensku prodaly služby a zboží za 2,5 miliardy korun, což značilo meziročně čtvrtinový nárůst, a první polovina roku naznačuje, že podobné růsty by mohly přijít i letos.
„Určitě počítáme s dvouciferným růstem, ten bychom si měli udržet dalších tři až pět let. Teď v červnu jsme například rostli přes 20 procent,“ vypočítává Havlíčková s tím, že firmě se v poslední době osvědčilo zavádění přímých rezervací, ve kterých vidí velký potenciál a které souvisí se zmíněnými přidanými hodnotami.
Ohledně celoročních výsledků je ale zatím brzo na jakékoli odhady. Platí totiž, že o konečném výsledku tradičně rozhodne vánoční sezona. Potěšující je ale fakt, že Britové ze Secret Escapes, kteří Slevomat loni koupili, si oblíbili způsob propojování ubytování se zážitky a dalšími službami a další řešení Slevomatu.
„Některé věci budeme vyvíjet pro skupinu, takže místo toho, abychom my přešli pod platformu Secret Escapes, naopak některé regiony půjdou pod nás, což je fantastické pro celý tým,“ říká Havlíčková.
Vývojový tým v Praze tak bude mít napilno a HR manažerka také. Slevomat, který má v současnosti 200 lidí, by jich totiž potřeboval dalších padesát. Prostory k tomu má, nedávno se totiž přestěhoval z Vinohrad do moderního kancelářského komplexu Butterfly v pražském Karlíně.
„Je to dnes těžké, hledat lidi, ale dá se. Beztak když jste hledali srdcaře, a ne dělníky, vždy jste je museli přetahovat,“
Co přesně zaujalo Brity na způsobu, jakým Slevomat dělá byznys? A bude Marie Chytilová spíše matkou, nebo šéfkou? To vše se dozvíte v dalším díle Forbes Startup podcastu. Všechny podcasty naleznete tady.