Já vím, co mi na to řeknete: Bugatti Veyron za dva miliony eur není auto pro každého. Taky že není. Vždyť tohle auto vlastní v Česku jen dva lidé. Jenže teď kousek z téhle značky může mít mnohem víc lidí, třeba i vy. I když i tak to bude pořádně drahé.

Automobilka, která už devět let vyrábí nejrychlejší sériový vůz na světě, se totiž stejně jako Bentley nebo Porsche vrhla do světa luxusní módy a v Londýně otevřela svůj první butik.

010_The_Blue_of_London_Bugatti_Lifestyle_Boutique

Ne, nejsou to ty boty, co se pod stejnou značkou už pár desetiletí vyrábějí v Německu – ty nemají s Bugatti nic společného. Tohle je o hodně vyšší liga. A stejně exkluzivní jako sám veyron.

Protože když vyrábíte auto, které dokáže jet rychlostí 431 km/h, musíte dbát na každý detail. A totéž samo sebou uděláte, když vás napadne pod stejnou značkou ušít i oblek. Veyron tak v něm mají připomínat i takové drobnosti, jako je linie prošívání nebo tvar kapes.

Popravdě, ještě víc si na tohle auto vzpomenete při placení. Smoking z kašmíru za 99 tisíc korun nebo dámská kabelka z krokodýlí kůže za 1,2 milionu také nejsou pro každého.

BUGATTI_Tailor Made_Crocodile Dual tone skin bags

„Výjimečné a exkluzivní supersporty vždycky zůstanou základem našeho byznysu, ale my chtěli naši značku přenést i do běžného života a lifestylovými produkty připomenout umělecké kořeny rodiny Bugatti,“ vysvětluje šéf automobilky Wolfgang Dürkheimer.

Bugatti svou módní značku představilo už loni v Miláně, ale všechno začíná naplno až teď, kdy v ulici Brompton Road v luxusní londýnské čtvrti Knightsbridge otevřelo svůj první obchod.

„Bugatti je oceňované pro své jedinečné schopnosti v automobilovém průmyslu a zároveň je synonymem pro tradici a výjimečnou modernitu. Takové by měly být i naše butiky,“ říká Massimiliano Ferrari, který má navzdory svému jménu na starosti lifestylovou divizi v Bugatti.

Takže si představte třeba tři metry vysoký hliníkový oblouk ve výloze, který připomíná přední masku veyronu, nebo obří stůl z karbonu uprostřed místnosti – tohle vás v Londýně čeká.

Výjimečnost, která je přece jen dostupnější než auto s motorem o výkonu 1200 koní.

001_London_Bugatti_Lifestyle_Boutique

Bugatti chce nabízet všechno od košil přes obleky, tašky až po hodinky. A samozřejmě v té nejvyšší kvalitě. Takže oděvy pro něj šije italská značka Loro Piana, u hodinek zase Bugatti spolupracuje se švýcarským výrobcem Parmigiani Fleurier.

Obě kolekce – Ettore Bugatti Collection i Performance Luxury Collection – jsou zaměřeny na muže. První má být elegantní a luxusní, druhá zase využívá inovativní materiály a je určena pro volný čas.

A od všech modelů bude vyrobeno nejvýš 431 kusů, což je odkaz na nejvyšší rychlost veyronu. Pokud by vám to snad přišlo málo exkluzivní, je tady ještě řada na míru šitých oděvů, které Bugatti nabízí speciálně jen majitelům veyronu. O zákazníky je holt třeba pečovat.

BUGATTI_EB Line_Sartorial Approach

Bugatti jim své služby chce nabídnout do pěti let až ve 30 buticích po celém světě. Po Londýně jsou příští rok na řadě Tokio, Dubaj a Dauhá, brzy by měly následovat i Paříž a Milán. V roce 2016 pak automobilka plánuje se svojí módou expanzi do Spojených států.

A pokud vás móda přece jen tolik nebere, nevadí. Pojďte se podívat na to, co umělo Bugatti vždy nejlépe. Takhle to vypadá v továrně ve francouzském Molsheimu, kde jsem veyron testoval. Článek najdete v prosincovém čísle Forbesu, které bude na stáncích od 4. prosince.

 

Autor videa: Jan Schejbal