Celý svět se bude v úterý soustředit na jeden stát – Singapur. Tam totiž dojde k historickému setkání mezi americkým prezidentem Donaldem Trumpem a severokorejským vůdcem Kim Čong-unem, kteří už jsou oba v místě dění.
A i když americký prezident předem ohlašuje, že se na jednání bude řídit hlavně svými instinkty, řešit se mají důležité otázky v podobě například denuklearizace Korejského poloostrova.
Čtěte také: Příchuť kouře. George Clooney a manžel Cindy Crawford nově sázejí na mezcal
Ponechme ale politiky a pojďme se na setkání podívat z pohledu nám vlastního, tedy byznysového. Jako kolem každé významné události i zde se vynořili podnikaví lidé a firmy, kteří na bezprecedentním setkání chtějí vydělat.
Nechme také stranou trička, čepice a tomu všemu podobné artikly. Je libo spíše selfie s oběma státníky, kimči burger, speciální tacos, nebo drink Bromance vytvořený právě kvůli americko-korejskému summitu?
Šance pro tech firmy
Za zmínku stojí perlička, kdy se jedna osoba snaží prodat za 1600 dolarů víkendovou rezervaci apartmánu v hotelu Šángrí-La, kde by schůzka obou státníků mohla proběhnout.
Firmy k využití mediálního zájmu o tuto akci ale přistupovaly seriózněji.
„Technologický startup Vybes si na uplynulý víkend najal dvojníky Trumpa a Kima, tedy Američana Dennise Alana a Howarda X australsko-čínského původu, za účelem propagace jeho mobilní aplikace,“ píše například americký server CNBC.
Oba byli přítomni v jednom ze singapurských nákupních center, a když si lidé stáhli do svých smartphonů aplikaci a zaplatili, mohli si udělat selfie s jedním či rovnou s oběma protagonisty. „Trump a Kim jsou největší světoví influenceři,“ pyšnil se marketingový ředitel Vybesu Hannes Santana, podle kterého si aplikaci jen během soboty stáhly tisíce lidí.
Další americký startup z oblasti kryptoměn PotCoin využil marketing po svém, když zaplatil cestu a ubytování americké basketbalové star Dennisu Rodmanovi, aby se summitu mohl zúčastnit. Ten se netají náklonností k prezidentu Trumpovi a zároveň byl už několikrát v Severní Koreji, kde podle některých médií hrál spojku mezi oběma státníky.
Kulinářské kreace
Na své si pak přijdou i tzv. foodies, i když velký kulinářský zážitek zřejmě nečekejte. Jde hlavně o to, využít setkání obou státníků a co nejlépe marketingově pojmenovat produkty. Tak například fastfoodový řetězec KFC pojmenoval v Singapuru vtipně box se čtyřmi kousky smaženého kuřecího „Four Peace Meal“, mexická restaurace Lucha Loco pak připravila speciální tacos „El Trumpo“ nebo „Rocket Man“.
Tacos Rocket Man a El Trumpo
Singapurský hotel Royal Plaza přišel se speciální nabídkou kimči burgeru, který začal prodávat v pátek a v menu bude jen jeden týden. Podle manažera hotelu Patricka Fiata tyto burgery zvýšily návštěvnost hotelové restaurace o pětinu.
Burger for World Peace
A kdybyste chtěli pořádnou porci jídla zapít, v Royal Plaza vytvořili i originální ledový čaj s příchutí exotického plodu yuzu v kombinaci s klasickým americkým ledovým čajem.
Na další speciální koktejl si můžete zajít do singapurské restaurace Wolf Burgers, jak informovala agentura Reuters. Drink vytvořený speciálně pro tuto událost nese název Bromance. To je výraz pro blízký vztah (ale ne sexuální) mezi dvěma a více muži. Koktejl je mixovaný z piva, tequily, dietní coly a v Koreji oblíbeného alkoholického nápoje sodžu.
Alkoholický koktejl Bromance
Singapur loni navštívilo rekordních 17,4 milionu turistů. Sedmidenní summit tam dle odhadů přiláká 4 tisíce lidí, kteří celkově utratí 12 milionů dolarů. Náklady na summit přitom převyšují 15 milionů dolarů. Je tedy zřejmé, že podnikavci si přilepší, ale stát jako celek na této historické události nevydělá. Útěchou mu může být fakt, že tento týden o něm bude slyšet v každém koutu světa.
Foto: FB profily jednotlivých podniků