Startup Choice vstoupil na trh před pěti lety s jednoduchým řešením pro pandemickou dobu: přes QR kódy umožňoval „bezkontaktní“ zobrazování jídelníčků v restauracích. Od té doby vyrostl na komplexní B2B řešení nabízející veškeré digitální nástroje potřebné k restauračnímu podnikání, jako je správa webu, řízení rozvozu jídel, QR platby či systém pro online rezervace stolů.

Před třemi roky firma expandovala do Polska a dnes uvádí, že zde má více než dva tisíce registrovaných restaurací, přičemž více než pět set z nich využívá placenou verzi jejího produktu. Nyní Choice získal investici jeden milion eur od polského venture kapitálového fondu Smartlink, který mu má na tomto trhu pomoct s další expanzí. 

„Je to vysoce konkurenční a složitý trh, navíc domácí trh společnosti Restaumatic, která je naší největší konkurencí v oboru. Ale my budeme dělat naši práci lépe a agresivněji než ostatní,“ říká zakladatel Choice Alex Ilyash, člen výběru Forbes 30 pod 30 z roku 2019. 

V Polsku podle něj působí na šedesát tisíc restaurací, Choice by zde chtěl v příštích letech získat tržní podíl dvacet procent. Tamní trh obsluhuje tým o více než dvaceti lidech. 

Investici v přepočtu za více než 25 milionů korun získal startup formou konvertibilní půjčky, což je úvěr, který lze v budoucnu proměnit na vlastnický podíl ve firmě. Konvertibilní půjčka umožňuje rychlé financování bez nutnosti hned stanovovat valuaci startupu.