I když máme sklon myslet si, že náš úsudek o druhých je založen na obsahu rozhovorů, ve skutečnosti posuzujeme lidi na základě vystupování.
Podle doktora Travise Bradberryho, spoluautora knihy Emoční inteligence 2.0, byste si měli dát pozor právě na to, co svým chováním, gesty a výrazy třeba i nevědomky vyjadřujete.
Nedostatek respektu
Lidé se nedělí na ty, kterých si vážíme, a na ty, kteří si nás respekt nezaslouží. Hezky bychom se měli chovat k řediteli, majiteli firmy, stejně jako k vrátnému, recepční či číšníkovi. Věřte, že pokud byste používali uctivé chování pouze směrem k lidem, které považujete za „důležité“, budete ve své roli rychle přistiženi. A Oscara za to rozhodně nezískáte.
Časté kontrolování telefonu
Pokud vyloženě nečekáte urgentní zprávu či hovor, nechte svůj telefon během schůzky odložený na stole, a ještě lépe schovaný v tašce. Kvůli častému kontrolování telefonu nejenže budete méně pozorní, ale vyjádříte tím i nedostatek respektu k druhé straně.
Opakující se nervózní zvyky
Teď by měli zbystřit perfekcionisté. Právě tito lidé, pokud jsou vystaveni stresu nebo se naopak nudí, mají sklon bubnovat prsty, dotýkat se obličeje, vlasů, a vůbec podléhat různým tikům. Pokud se toto chování během setkání opakuje, druhá strana ho může vyhodnotit jako vaši nervozitu a neschopnost se ovládat.
Oční kontakt
Při rozhovoru se nesluší těkat po očima po místnosti nebo se dívat celou dobu do země. Na druhou stranu, zírat neustále druhému do očí může působit až agresivně. Studie ukazují, že pokud budete oční kontakt udržovat zhruba 60 procent času konverzace, setkáte se s větším zájmem protistrany a budete působit důvěryhodněji i více přátelsky.
Pokud byste se tomu, jak vás vnímají ostatní, chtěli věnovat víc, zaměřte se také podle Travise Bradberryho na to, zda chodíte včas nebo zda udržujete v konverzaci balanc mezi mluvením o sobě a pokládáním otázek druhé straně.
Cvičení dělá mistry. Zkuste se na své zlozvyky zaměřit a odbourat je třeba před zrcadlem.