Pokud jste miliardář a nosíte tupé, měli byste si koupi některého z následujících aut dobře rozmyslet. Nebo si aspoň nejdřív pořídit nějaké kvalitnější lepidlo na paruky.
Vezměte jakékoliv auto, usekněte mu střechu a voilà, máte kabriolet. Zážitek z jízdy bude hluboký, zvuk motoru ohlušující a počet much, které se vám zachytí mezi zuby, stoupne z nuly na šedesát během tří sekund. To a skutečnost, že boháči chtějí být vidět, znamená, že kabriolet je tou správnou volbou.
S maximální rychlostí přes 300 kilometrů za hodinu se můžete těšit na pekelnou jízdu s větrem ve vlasech. Toto jsou nejrychlejší kabriolety světa, jak je ohodnotil server Highsnobiety.
Hennessey Venom GT Spyder
Tento „pavouk“ se letos v březnu na letecké základně v Texasu stal nejrychlejším autem s otevřenou střechou na planetě. Vůz volně navazuje na Lotus Elite, poháněn je sedmilitrovým osmiválcovým motorem se dvěma turby a žene ho 1451 koní při 7200 otáčkách za minutu.
Malý protáhlý roadster to na jaře vytáhl na 427,4 km/h a jeho zrychlení je stejně působivé – spyder zrychlí na stovku za pouhé 2,4 vteřiny. Hennessey plánuje vydat limitovanou nabídku „World Record Edition“ tří kusů venomu a oslavit tak 25. výročí založení společnosti. Cena za jeden kus bude činit 1,3 milionu amerických dolarů plus daň.
LaFerrari Open Top
Mohl by tohle být ten dokonalý kabriolet? LaFerrari se svým hybridním dvanáctiválcem spojeným s elektromotorem o výkonu 120kW už mělo našlápnuto stát se nejlepším autem, které kdy vyjelo z Modeny. Ale italští konstruktéři šli ještě dál a uřízli mu střechu.
LaFerrari má maximální rychlost 350 kilometrů za hodinu, a stovku dosáhne za méně než tři sekundy. Ferrari své LaFerrari považuje za auto pro ty, kteří se odmítají vzdát jízdy pod širým nebem, i když sedí u volantu superauta. Ovšem i kdybyste teď měli milion dolarů v hotovosti, už je pozdě. Je beznadějně vyprodáno.
Koenigsegg Agera R
Tato automobilová společnost byla založena v roce 1994 Christianem von Koenigseggem a brzy si vybudovala pověst výrobou bláznivě rychlých aut, která jsou navíc až neuvěřitelně krásná.
Agera R má pod kapotou ukryto 1140 koní, jezdí na biopalivo a loni se jí podařilo zlomit rekord, kdy jí z nuly na 300 kilometrů a zpět na nulu stačilo pouhých 21,19 sekundy. Teoretická maximální rychlost tohoto zázraku je 440 kilometrů v hodině.
Pagani Zonda Cinque Roadster
Pokud už vás štve, že kdykoliv zaparkujete svoje lambo na ulici a za chvíli vedle něj stojí tři další, jste ten správný adept na koupi Pagani Zonda Cinque Roadsteru. Těchto motorových blesků bylo vyrobeno pouze pět, takže pravděpodobnost, že na silnici uvidíte stejný, je dost nízká.
Popravdě, další auta jinde než ve zpětném zrcátku taky neuvidíte. Nejvyšší rychlosti 350 km/h tento vůz dosahuje za pomoci dvanáctiválce od AMG s 678 koňskými silami.
Maserati MC12 Corsa
Pamatujete si na klip 50 Centa k písničce Window Shopper? Nejspíš ne. Každopádně v něm týpek jezdí v superkáře s otevřenou střechou ulicemi Monaka. Jedná se právě o Maserati MC12, jedno z 50 vyrobených a tvary vycházejících z vozu Ferrati Enzo.
Maserati má otevřenou střechu, kterou dozajista oceníte, až vás bude spolujezdec navigovat při parkování. Je širší než Hummer H2, delší než zmiňovaný enzo, nemá zadní okénko, takže je celkem pravděpodobné, že přejedete nějakého milionáře, až budete v Monaku parkovat u kasina. Maximální rychlost je 330 km/h (enzo jezdí 350), ale exkluzivita a proporce podobné závoďáku z Le Mans z něj dělají ten správný kousek, pokud chcete být nepřehlédnutelní.
Lamborghini Aventador SV Roadster
Lamborghini je králem v produkci frajerských supervozů a dnes je v konkurenci Zondy a Koenigseggu tak trochu výhodným nákupem. Jasně, půl milionu dolarů nemá v peněžence každý, ale pro ty šťastnější z nás nabízí 740 koní, zrychlení z nuly na 100 za méně než tři sekundy a kvílivý, 6,5litrový dvanáctiválec.
Náhon je na všechna čtyři kola přes automatickou sedmirychlostní převodovku. Písmena SV v názvu znamenají Superveloce, což znamená, že vůz je lehčí a výkonnější než standardní aventador. Takže začněte šetřit.
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse
Těžko se na toto auto budete dívat jinak než optikou čísel – dvě tuny čisté váhy, 1200 koní pod kapotou v osmilitrovém motoru, 410 kilometrů v hodině maximální rychlost, na stovku se dostane za 2,6 sekundy, má sedm rychlostí a cenu 2,25 milionu dolarů. A taky by se dalo pokračovat.
Tento veyron je úžasné auto. Jeho ovládání je navzdory váze chirurgicky přesné, sotva s ním pohne nějaký závan větru, ale to možná nejúžasnější na něm je, že celou nádrž, pokud pojedete na plný plyn, vypije za 12 minut.
Porsche 918 Spyder
Designéři Porsche patří mezi ty lidi, co deset let nosí do práce sendvič se sýrem a pak jednoho dne přidají jemnou vrstvu hořčice. Tvary modelů stuttgartské automobilky se nesou přesně v tomto duchu – skoro se nemění.
Vezměte si model 918. Jeho linky s nádechem šedesátek jsou dokonalé, ale skoro shazují tu úžasnou sílu uvnitř. Tohle porsche připomíná světu, že nejde o to, dělat povyk, tady jde o technologie a výkon. A ten má spyder až nemravně velký. Jeho osmiválec spolu s elektromotorem generuje kombinovaný výkon 887 koňských sil, na stovku to vytáhne za 2,5 sekundy a dech mu dojde v asi 350 kilometrech za hodinu.
McLaren Mercedes SLR Stirling Moss
Pokud nemáte rádi pozornost (že by si na vás lidé ukazovali nebo si vás fotili), možná bude lepší, když si tento bourák nekoupíte. Nese jméno po jednom z největších závodníků formule 1, který nikdy nevyhrál mistrovství světa.
Vychází z ikonického závoďáku 300 SLR a je jedním z nejrychlejších aut bez střechy, jaké kdy kdo vyrobil. Z linky sjel jen omezený počet 75 vozů, pohání je přeplňovaný osmiválec s 640 koňmi, díky nimž dosáhnete rychlosti 355 kilometrů v hodině.
Ruf Turbo Florio
Standardní Porsche 911 Turbo Cabriolet dosáhne 330kilometrové rychlosti, ale pokud chcete něco exkluzivnějšího, co zkusit Ruf Turbo Florio? Jen ho prosím nenazývejte Porsche, protože Ruf je samostatný výrobce, který jen využívá neoznačená šasi ze stuttgartské továrny.