„Matematika je ta nejlepší výbava, kterou svým dětem v tomto století můžeme dát,“ říká Jakub Nešetřil, podnikatel a ředitel nadačního fondu Matika Česku. Co chtějí udělat pro to, aby učitelé matematiky a fyziky přestali být v českých školách ohroženým druhem?
V českých školách – na druhém stupni základních škol i na středních školách – akutně chybí dva tisíce učitelů a učitelek matematiky, fyziky a informatiky. Právě z přesvědčení, že je to pro budoucnost velký problém, vznikl nadační fond Matika Česku.
Kromě „akutní intervence“ v podobě deseti tisíc korun měsíčně pro zatím čtyřicet talentovaných učitelů chtějí spolupracovat na dlouhodobých změnách, jak učitele získat a udržet.
„Když tu budeme mít hodně lidí, kteří jsou v matematice dobří, i když ji třeba nestudují, ale jen ji používají v každodenním životě, tak celá naše společnost bude bohatnout,“ je přesvědčen Jakub Nešetřil.
Proč tolik Čechů říká, že na matematiku nemá buňky? Proč tolik dětí nemá matematiku rádo? Není pro učitele ponižující přijímat každoměsíční příspěvky? A kdo tedy učí matematiku, když na školách chybějí učitelé s touto specializací? A co na to ministerstvo školství? Poslechněte si nový díl Forbes podcastu Jak být lepší. Audio najdete v úvodu článku.