František Štrupl rád překonává hranice ve světě technologií i sportu. Vytrvalostní cyklista a triatlonista šlape do pedálů v dresu Googlu. A jako šéf české pobočky řadí na vyšší rychlost.
Město ještě halí tma, z depa vyjíždí teprve první metro a ranní vysílání začíná až za hodinu. František Štrupl už ale obléká cyklistický dres a míří na trénink. Za hezkého počasí vyráží ven, v zimě si vystačí s domácím trenažérem. Před časem propadl dálkové cyklistice a běhu.
A jako vytrvalostní sportovec si užívá tisíce kilometrů dlouhé závody v extrémních podmínkách. Výš a dál míří nejen ve sportu, ale i v byznysu.
Nejnovější mety dosáhl loni v září, když se stal šéfem českého Googlu. Čtyři hodiny po ranním budíčku se v kancelářích technologického obra připravuje na focení ke svému prvnímu rozhovoru v nové funkci. Na sobě má černé tričko a kostkovanou košili. A jeho outfit dává tušit, že vystudovaný fyzik nebude typický korporátní manažer.
Mluví o sobě jako o introvertovi, byť během rozhovoru tak rozhodně nepůsobí. Fascinovaně hovoří o možnostech, které přináší umělá inteligence a další technologie. Jeho slovníku vládnou slova jako inovace a transformace. A s nezdolným technooptimismem se snaží na pražský Anděl přenést kus Silicon Valley.
V ředitelském křesle vystřídal členku žebříčku nejvlivnějších žen Česka Taťánu le Moigne, která byla s českou pobočkou Googlu spjatá od jejího vzniku v roce 2006.
František Štrupl v článku dál mluví o tom:
- Kam míří česká e-commerce v době umělé inteligence?
- Kdo vyhraje AI závody?
- Jaké novinky technologický obr připravuje?
- Co přináší účast na extrémních závodech pro byznys?