František Štrupl rád překonává hranice ve světě technologií i sportu. Vytrvalostní cyklista a triatlonista šlape do pedálů v dresu Googlu. A jako šéf české pobočky řadí na vyšší rychlost.

Město ještě halí tma, z depa vyjíždí teprve první metro a ranní vysílání začíná až za hodinu. František Štrupl už ale obléká cyklistický dres a míří na trénink. Za hezkého počasí vyráží ven, v zimě si vystačí s domácím trenažérem. Před časem propadl dálkové cyklistice a běhu.

A jako vytrvalostní sportovec si užívá tisíce kilometrů dlouhé závody v extrémních podmínkách. Výš a dál míří nejen ve sportu, ale i v byznysu.

Nejnovější mety dosáhl loni v září, když se stal šéfem českého Googlu. Čtyři hodiny po ranním budíčku se v kancelářích technologického obra připravuje na focení ke svému prvnímu rozhovoru v nové funkci. Na sobě má černé tričko a kostkovanou košili. A jeho outfit dává tušit, že vystudovaný fyzik nebude typický korporátní manažer.

Mluví o sobě jako o introvertovi, byť během rozhovoru tak rozhodně nepůsobí. Fascinovaně hovoří o možnostech, které přináší umělá inteligence a další technologie. Jeho slovníku vládnou slova jako inovace a transformace. A s nezdolným technooptimismem se snaží na pražský Anděl přenést kus Silicon Valley.

V ředitelském křesle vystřídal členku žebříčku nejvlivnějších žen Česka Taťánu le Moigne, která byla s českou pobočkou Googlu spjatá od jejího vzniku v roce 2006.

František Štrupl v článku dál mluví o tom:
  • Kam míří česká e-commerce v době umělé inteligence?
  • Kdo vyhraje AI závody?
  • Jaké novinky technologický obr připravuje?
  • Co přináší účast na extrémních závodech pro byznys?
Forbes Digital Premium

Chcete číst dál? Tento článek je součástí sekce Forbes Premium

Pořiďte si exkluzivní čtení už od 139 Kč měsíčně! Bez limitů a kdykoliv.