Koronavirová pandemie a dlouhodobě zavřené kinosály značně zasáhly zábavní průmysl a s ním i desítky očekávaných velkofilmů a blockbusterů, které byly připravené na premiéry na obřích filmových plátnech.
Výjimkou není ani dlouho očekávané historické drama Mulan, vyprávějící epický příběh o nebojácné čínské bojovnici, která se má stát díky svému odhodlání jednou z největších v celé zemi.
Několikrát odložená premiéra akčního snímku s rozpočtem přes 200 milionů dolarů už ale dál čekat nebude. Vedení Disneyho se rozhodlo, že premiéru velkofilmu diváci budou nakonec moci zhlédnout z pohodlí svého domova na streamovací platformě Disney+ od 4. září letošního roku.
Nebude to však zdarma, a dokonce ani v rámci měsíčního předplatného v hodnotě necelých sedmi dolarů, tedy 155 korun. Zájemci o zhlédnutí hrané verze disneyovského animáku z roku 1998 si za něj budou muset zaplatit 30 dolarů navíc.
Ačkoli záměry tvůrců přesunout premiéru do online prostředí nejspíš byly vzhledem k pandemii dobře zamýšlené, reakce uživatelů na internetu obecně moc pozitivní nejsou. Ostatně není divu. Na jedné straně stojí naštvaní fanoušci, kteří za snímek zaplatí více, než by je stál lístek ve většině běžných kin.
Na straně druhé jsou to majitelé a provozovatelé kin, kteří tak utrpí dalším výrazným snížením zisků, se kterým ještě na konci loňského roku rozhodně nepočítali.
Generální ředitel Disneyho Bob Chapek tvrdí, že pandemie přinutila firmu přijít s novými přístupy, které budou více vyhovovat spotřebitelům. „Usoudili jsme, že je důležité najít alternativní způsoby, jak přinést tento výjimečný film pro rodiny s dětmi včas,“ uvedl.
Mulan se však v některých částech světa přece jen dočká promítání v kinech. Chapek dodal, že film bude uveden v kinech v zemích, kde streamovací platforma Disney+ dostupná není, i tam, kde jsou kina již po pandemii opět otevřená.
Konečné rozhodnutí zábavního gigantu promítat film online souviselo samozřejmě také s masivním úpadkem tržeb, který celý trh vlivem pandemie zaznamenal. Obzvlášť kritické přitom bylo pro Disneyho třetí čtvrtletí letošního roku, kdy americká společnost zaznamenala čistou ztrátu ve výši téměř 5 miliard dolarů.
Zářijová novinka by tak společnosti mohla v cestě nahoru opět trochu pomoci a špatně vypadající čísla o něco vylepšit.