Technologicko-logistická společnost Dodo má za sebou další rok silného růstu. Napříč šesti evropskými trhy firma v roce 2024 rozvezla 6,5 milionu zásilek a utržila 1,7 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o třináct procent.

Její hrubý zisk podle předběžných výsledků vzrostl o 36 procent a EBITDA se zvýšila dokonce o 66 procent. To činí Dodo nejen jednou z nejrychleji rostoucích firem v oblasti městské logistiky, ale také jednoho z klíčových hráčů evropské last-mile doručovací scény.

„V roce 2024 se nám opět podařilo růst rychleji než trh, ale co je důležité, výrazně jsme posunuli naši celkovou provozní efektivitu. Navyšujeme provozní marži i hrubý zisk a výrazně rosteme i na úrovni ukazatele EBITDA. Oproti roku 2023 jsme odvezli o bezmála půl milionu objednávek více, a to s nižším počtem aut i kurýrů,“ říká Jana Dostálová, CFO Dodo Group.

Vedle domácího českého trhu společnosti roste byznys i v zahraničí. Německo se stalo druhým nejsilnějším trhem a v Maďarsku se Dodo prosadilo jako partner pro rozvoz nákupů obchodního giganta Auchan.

Společnost, která si už dříve vydobyla pevné postavení v segmentu rozvozu potravin pro klienty jako Tesco, Košík, či REWE, teď cílí na celou e-commerce sféru. Dodo se chce stát lídrem v oblasti tzv. slotového doručování, které umožňuje zákazníkům přesně si určit den i čas doručení objednávky. Tento trend, který se stále více prosazuje mezi e-shopy, si podle průzkumu STEM/MARK přeje 89 procent dotázaných zákazníků.

„Zákazníci dlouhodobě dávají najevo, že chtějí být pány svého času a své zboží si převzít v momentě, kdy se to hodí jim. Tato touha po flexibilitě je příčinou, proč tolik narostly na popularitě doručovací boxy. My však věříme, že kromě nich je budoucností e-commerce bezpochyby i domácí doručení,“ říká Michal Menšík, CEO Dodo Group.

Firma již nyní spolupracuje na slotovém doručování s e-shopy jako Dr. Max, Decathlon, Nay.sk, Samsung, Pilulka či Rituals. A plánuje rozšířit tuto službu i na segment balíkové logistiky. Data z průzkumu mezi e-shopy ukazují, že právě tento model by mohl být pro online nakupování v roce 2025 zásadní.

Úspěch Dodo je postaven na jeho technologické platformě a efektivním řízení flotily. Společnost dnes operuje s více než 2 450 kurýry a 1 100 vozy a díky sofistikovanému využití dat snižuje náklady a optimalizuje trasy. Tento model ji zařadil i do žebříčku Deloitte Fast50 mezi nejrychleji rostoucí firmy v regionu CEE.

Dodo koupil Michal Menšík v roce 2016 od KKCG Karla Komárka. V tu dobu měla firma dvě auta a deset kurýrů. Specializuje se na logistiku takzvané poslední míle. Své služby poskytuje v Česku, na Slovensku, v Maďarsku, Německu, Rakousku a Bulharsku.

https://forbes.cz/30-pod-30-2025/