Z jedné kanceláře se technologicko-logistická firma DoDo během pár let rozrostla do pěti podlaží jedné budovy. Ale zatímco její auta můžou a mají jezdit po celé republice, v tomhle startupu se měl tým v centrále „zaparkovat“ na stejné patro.

„Fungovat na pěti patrech už bylo neúnosné, proto jsme chtěli vhodnější prostory a umístit všechny na jedno patro,“ vysvětluje Adam Rapák z DoDo, firmy, která loni dosáhla dalšího rekordu, když vykázala obrat přes 1,5 miliardy korun.

Na návrh i zpracování nových kanceláří vyhlásila soutěž, ve které zvítězili BOQ Architekti. „Když jsme obhlídli prostor, byli jsme nadšení,“ říká Jana Stachová, která za studiem spolu se svým manželem Miroslavem Stachem stojí.

Byl před nimi totiž otevřený, surový a téměř dva tisíce metrů čtverečních velký prostor v budově Forum Karlín, který nahrával jak jejich vizi, tak i potřebám investora. 

Architekti se rozhodli na tuhle surovost navázat (a například tak v prostoru ponechali tři lodní kontejnery a akustické sádrokartonové stěny) a doplnit ji tak, aby výsledek ctil vizuální identitu i kulturu firmy.

Klíčovým faktorem byla nejen velikost investice v řádu jednotek milionů korun, ale i nutnost myslet na rychlý firemní růst a další možný rozvoj firmy. „Věděli jsme, že DoDo v posledních letech rychle rostla a že i musíme počítat do budoucna s tím, že bude potřeba dost prostoru pro lidi,“ říká Jana Stachová. 

Výsledkem jsou kanceláře, které mají menší uzavřené celky po obvodu prostoru. Zároveň se tak uvolnil centrální prostor, který je podle slov architektů komunitním srdcem kanceláří. Kromě pracovních akcí se tady promítaly i zápasy během světového šampionátu v hokeji.

„Lidé se tu scházejí na malou pauzu, neformální schůzku nebo na kávu. V centru je také tribuna a prostor pro pořádání celofiremních akcí,“ říká Jana Stachová s tím, že díky tomu je místo, do kterého se DoDo přestěhovalo před pár měsíci, i do budoucna variabilní a počítá s růstem firmy.

V nových kancelářích se promítá i to, v čem DoDo vyniká a na co se specializuje. Řeč je o logistice takzvané poslední míle. Právě tohle téma architekti vepsali hravými detaily do celého interiéru. Vycházeli z vizuální identity značky, kterou je kolečko symbolizující pohyb, rychlost a spolehlivost.

„Vytvořili jsme interaktivní prvek, kolečko, které se otáčí kolem své vlastní osy. Podněcuje zvídavost a přirozeně zapojí kolemjdoucí, kteří mohou lehkým dotekem ruky kolečko otočit a díky tomu změnit barevnost celého prostoru,“ popisuje Jana Stachová.

A Adam Rapák z DoDo potvrzuje, že stěhování firmě v mnohém pomohlo. „To, že jsou všichni zaměstnanci soustředěni na jednom patře, posílilo týmového ducha, zlepšilo komunikaci mezi jednotlivými odděleními a umožnilo rychlejší řešení úkolů a provozních rozhodnutí,“ vysvětluje. 

Kanceláře firmy Dodo

BOQ Architekti se s tímto návrhem a realizací dostali i do finále letošního ročníku soutěže Kancelář roku. Studio, které se jinak hodně věnuje návrhům rodinných domů, má na svém kontě i další kancelářské a firemní prostory, jako například pro společnost Energy CZ.

Ve svých návrzích a přístupu staví na tom, že studio vedou rovnocenným dílem oba manželé a díky tomu dokážou najít rovnováhu mezi mužskou a ženskou energií. „Na každý projekt se díváme dvojí optikou a dokážeme přijít s různými pohledy z obou stran,“ dodávají. 

Samotné DoDo, mezi jehož klienty patří například Tesco, Košík, KFC, Billa, Albert, drogerie Rossmann, lékárny Dr. Max či Benu, má nakročeno k dalšímu úspěšnému roku a pomalu se začíná etablovat i na zahraničních trzích.

„Na e-commerce trhu opět dochází k oživení, což samozřejmě pozitivně dopadá i na nás. E-shopy navíc zase začínají řešit, jak posunout kvalitu svých služeb, takže obchodníci napříč různými segmenty projevují zvýšený zájem o nasazení služby kvalitního doručení s možností dodání již v den objednání,“ říká Rapák.