Český herní průmysl opět víří světové vody. V úterý vyšla hra Crime Boss: Rockay City, jeden z nejambicióznějších titulů posledních let lákající na dabing hollywoodských matadorů typu Michaela Madsena či Chucka Norrise.
Řada zaměstnanců brněnského týmu Ingame Studios v posledních dnech vynechává obědy a zůstává v práci dlouho do večera. Ne kvůli nekonečnému vytížení – prostě hrají hru, které věnovali několik let života.
„Snaží se zároveň vychytat případné chyby, a tak můžou hrát jako běžní hráči: od začátku do konce. Bylo skvělé sledovat, jak si to užívají, probírají různé přístupy a vyměňují si tipy,“ popisuje šéf studia a veterán herního průmyslu Jarek Kolář.
Crime Boss se světu ukázal poprvé loni v prosinci na nablýskané losangeleské přehlídce The Game Awards. Zaujal tehdy estetikou devadesátkových béčkových akčních snímků, kterou podtrhuje obsazení. Svůj hlas i podobu propůjčily dávné filmové hvězdy jako Chuck Norris, Kim Basinger, Danny Glover nebo Michael Madsen.
Poslední jmenovaný ztvárňuje hlavního hrdinu Travise Bakera, který chce obsadit uvolněné místo krále podsvětí ve fiktivním floridském městě Rockay City. V praxi jde převážně o střílečku, v níž se vydáváte na jednotlivé loupežné mise sami nebo v kooperaci se spoluhráči.
Ingame studios sídlí v Brně, kde má zhruba šedesát zaměstnanců. Dalších pár desítek je v jiných českých městech a řada spolupracovníků funguje v zahraničí včetně Spojených států. Hlavní tváří je právě Kolář, který má bohaté zkušenosti s vývojem titulů ze zásadních tuzemských herních sérií jako Vietcong, Arma nebo Mafia.
Tým spadá pod vydavatele 505 Games, který zase patří pod milánskou společnost Digital Bros. Právě pro 505 Games vyvíjí české studio tituly na zakázku. Ta aktuální se inspirovala úspěšnou herní sérií Payday.
„Cílem bylo udělat střílečku ze zločineckého prostředí s možností hry více hráčů,“ popisuje Kolář. „Přidali jsme k tomu naše zkušenosti z podobných her jako Vietcong, Hidden & Dangerous nebo Mafia a zkombinovali je s vlivnými tituly, které máme rádi,“ tvrdí.
Jasným lákadlem hry je účast herců, kteří už sice nepatří mezi hollywoodskou extratřídu, ovšem autoři po takových jménech ani nešli. Crime Boss těží z nostalgie po osmdesátých a devadesátých letech, a tak tvůrci hledali herce, kteří byli danou dobu symbolizovali.
„Přizvali jsme je, aby se s námi vrátili v čase. Aby si znovu zažili to, co je před třiceti lety proslavilo,“ vypráví Kolář. „A díky technologii jsme jim zase poskytli jejich mladá těla.“
Jako příklad uvádí ikonického Chucka Norrise, kterému je nyní třiaosmdesát a vypadá pochopitelně jinak, než si ho fanoušci béčkové produkce pamatují. „Nemohli jsme tak naskenovat jeho nynější podobu. Ale namluvil svou postavu a taky měl připomínky k některým větám,“ říká Kolář.
Dabing probíhal ve Spojených státech během covidových lockdownů a klíčovou úlohu v něm sehrál vydavatel 505 Games. „Sehnat všechny hollywoodské tváře a zkoordinovat se s jejich nabitým rozvrhem bylo dost obtížné. Každopádně jejich vklad je extrémně cenný a dramaticky zlepšuje výpravnost hry,“ domnívá se šéf Ingame Studios.
Přesný rozpočet odmítl prozradit, ale prohlásil, že jde pravděpodobně o jednu z nejdražších her vyvinutých v Česku. „Stála zřejmě víc než nejdražší české filmy,“ tvrdí. Nemusí se mýlit: vývoj středověkého hitu Kingdom Come: Deliverance měl přijít na zhruba 750 milionů korun, zatímco nejdražší český film Jan Žižka stál „jen“ půl miliardy.
Tvůrci navíc plánují, že vydáním hry její příběh teprve začne. Chtějí do ní dodávat nové scénáře, postavy, mise i příběhové linie. Jak dlouho, to bude pochopitelně záviset i na úspěchu Crime Boss: Rockay City.
Dojmy zahraničních novinářů jsou zatím rozporuplné, ale to Koláře nezneklidňuje. „Věřím, že hratelnost a novátorský přístup nabídnou hráčům dobrý zážitek. Můžu se mýlit, ale počkejme si na recenze a dojmy hráčů.“