První škodovka, kterou v Mladé Boleslavi poprvé vyvíjejí
jako čistě elektrický vůz, se stává skutečností, byť oproti konkurenci dorazila
s mírným zpožděním. A to doslova.
Ještě tři hodiny před tím, než se na pódiu ženevského autosalonu objevil šéf Škody Bernhard Maier, totiž kvůli problémům s dopravou chybělo na výstavišti to nejdůležitější – zářivě žlutý koncept Škoda Vision iV, finální předobraz, ze kterého bude sériová elektrická škoda vycházet.
Všechno ale nakonec dobře dopadlo a odvážná budoucnost, jak ji vidí v Mladé Boleslavi, dorazila. „Chceme pro elektromobilitu nadchnout co nejvíc lidí a k tomu potřebujeme inspirativní auto. Přesně takové jako tohle,“ otočil se Maier k vozu, který je v Ženevě nepřehlédnutelný.
Koncept Vision iV odpovídá svými proporcemi SUV a je jen o málo menší než kodiaq, dosud největší škodovka. Má odvážný futuristický design, kterému na přední masce dominuje tenký LED pásek světel, jenž se táhne přes celou šířku auta, a nezvykle mohutnou zadní část.
Přestože některé prvky se do sériové výroby nedostanou – například určitě přibude středový sloupek, zadní dveře nebudou otočené, v interiéru nenajdete ani křišťálové díly, kterými se Škoda ve svých konceptech chlubí pravidelně –, mělo by být sériové elektroauto vizuálně téměř totožné.
Obdobné můžete očekávat i jeho výkonnostní parametry. Koncept totiž pohánějí dva elektromotory o výkonu 225 kW (306 koní), které umožní zrychlení z nuly na 100 pod šest vteřin, a pod podlahou jsou ukryté baterie s kapacitou 83 kWh, které slibují dojezd až 500 kilometrů na jedno nabití.
„Právě na dojezd se klienti ptali nejčastěji, a proto jsme nechtěli s prvním elektromobilem přijít v raném stadiu. Už před několika lety jsme se rozhodli, že s elektrickým autem přijdeme až ve chvíli, kdy bude tahle otázka vyřešená,“ říká šéf Škody Auto Česká republika Luboš Vlček.
Podle informací ze Škody je konečná podoba produkčního modelu už hotová a nebude se měnit, momentálně auto čekají praktické testy, nějaký čas navíc zabere i odladění softwaru. Představit by se mělo zkraje příštího roku, ve hře je údajně světová premiéra právě opět v Ženevě. Předehrou by měla být na elektřinu upravená verze nejmenšího modelu Citigo a plug-in hybrid superbu, které mladoboleslavská automobilka odhalí ještě tento rok. Ale zpátky k nástupci Vision iV.
O jeho jménu ještě údajně rozhodnuto nebylo, stejně tak se momentálně řeší i jeho cena. „Chceme, aby to byl nejkonkurenceschopnější elektrický vůz na trhu. Myslíme si, že férová cena za něco tak pokrokového by měla být někde o 10 až 15 procent výš než u dieselové verze superbu,“ odhaluje Vlček. To by odpovídalo ceně okolo 800 tisíc korun za základní verzi.