Patří k nejznámějším tvářím současné herecké generace. Občas dělá přešlapy, filmové i společenské, přesto je jednou z nejvlivnějších celebrit na sociálních sítích. Spolu s manželem Ryanem Reynoldsem vytvořili hollywoodský power couple. Herečka, hvězda, influencerka, podnikatelka. A taky matka čtyř dětí. Blake Lively.

Donedávna u ní platil pozoruhodný paradox. Nikdo přesně nevěděl, proč je právě ona vlastně tak slavná. Proč patří mezi nejvyhledávanější hollywoodské herečky. Proč se rozebírá každé její vyjádření, proč sociální sítě žijí čímkoli, co udělá.

Proč je pořád k vidění na červených kobercích, proč nosí ty nejhonosnější róby, proč ji zvou do těch nejsledovanějších talkshow. Proč budí takovou pozornost.

Málokdo viděl víc než jeden nebo dva filmy, v kterých hrála výraznou roli. Žádný z těch snímků, kde měla roli hlavní, zase nebyl globální kinohit. 

V těch, které popularitu získaly, zase hrála roli spíš menší. Jistě, objevila se i u Woodyho Allena (Café Society), v hvězdně obsazené filmové koláži krátkých filmů, o níž se svého času všude mluvilo (New Yorku, miluji Tě!) nebo oduševnělé adaptaci světového bestselleru (Soukromé životy Pippy Lee), ale za žádnou roli nikdy nesklidila zvlášť zásadní ovace kritiky. 

A ať zápasí zraněná na Mělčině s prudce inteligentním žralokem, zůstává v dobových kostýmech okouzlující a Věčně mladá, nebojí se říct si o Nebezpečnou laskavost, anebo zazáří ve vedlejší úloze v některé z úspěšných komiksových adaptací, ve všech svých rolích vypadá pořád hlavně jako ona sama.

Vysoká, s perfektními proporcemi, ladnými křivkami, vysportovanou postavou, dokonale upravená, s dlouhými plavými loknami do pasu, melancholickým pohledem a malou pihou na tváři blízko nosu, která vypadá trochu jako slza. 

Mnoho lidí dlouho ani neumělo správně vyslovit její jméno. 

Blake Lively. 

Jistě, byl tu seriál Super Drbna, Gossip Girl, svérázné Beverly Hills pro mileniály, vysílané v době před streamovacími platformami a Instagramem po několik sezon od roku 2007. 

Zde Blake Lively s chutí ztělesnila jednu z hlavních hrdinek, tajemnou a vždy skvěle oblečenou nóbl slečnu Serenu Van Der Woodsen, která se po studiích na internátní škole vrací mezi newyorskou zlatou mládež a zažívá tu mnohá, nejen milostná dobrodružství.

A pak přišel Green Lantern, kde se krásná Blake dala dohromady s Ryanem Reynoldsem, exmanželem kolegyně Scarlett Johansson, pohledným americko-kanadským hercem, ale dnes též velmi vlivným producentem a velkopodnikatelem v zábavním průmyslu. Vzali se v září 2012 a vytvořili vlivný a sledovaný power couple. 

Narodily se jim rychle po sobě tři dcery, James (narozena v roce 2014), Ines (narozena v roce 2016) a třetí dcera Betty (narozená v roce 2019). V únoru 2023 se jim narodilo čtvrté dítě, Olin. 

Ač jsou s manželem už řadu let oba hvězdami sociálních sítí (ji na Instagramu sleduje 46 milionů lidí, Reynolds má followerů dokonce 54 milionů) a fanoušky baví neustálými vzájemnými špílci a pranky, čtyři těhotenství, narození svých dětí a jejich jména i pohlaví pokaždé dokázali utajit přesně tak dlouho, jak chtěli.

O dceři James tak i vzhledem k jménu média dlouho psala jako o synovi, zda je nejmladší dítě syn, či dcera, dodnes není vzhledem ke svéráznému humoru obou jeho rodičů zcela jisté. 

Rozhodně si ale ti dva nemají proč stěžovat a sebevědomí i veselé špílce u tohoto pohledného páru člověk snadno chápe.

Čisté jmění Ryana Reynoldse, který naposled poslal do kin veleúspěšný biják Deadpool & Wolverine, kde se prosadil jako producent, scenárista i představitel titulní postavy, odhaduje Forbes na více než 71 milionů dolarů. To ho řadí mezi sto nejbohatších celebrit světa. 

Blake Lively zase bravurně dokázala v pravou chvíli mistrovsky vybalancovat všechny ingredience nutné k té správné porci popularity. Vybírá si filmy, v nichž bude hrát, tak, aby odpovídaly její image. Spolupracuje s předními značkami i designéry. Zároveň rozjela celou řadu podnikatelských aktivit, které dalece přesahují běžný influencer marketing na sítích.

Umět se prosadit musela od dětství – pochází z „šílené rodiny“, jak to sama nazývá, jako nejmladší z pěti dětí. Všichni doma se nějak prosadili v umělecké branži. „Pokud jste chtěli být vidět, museli jste být taky slyšet,“ vzpomínala herečka později. 

Pověst hvězdy s patřičnými manýry Blake Lively vhodně balancuje s obrazem oddané manželky a matky čtyř dětí, holky do nepohody, domácí hospodyňky a zapálené kuchařky (Blake Lively miluje kulinářské ikony Marthu Stewart a Nigellu Lawson). 

Zatímco Met Gala rok co rok čeká na její fantaskní módní kreace a odvážné pózy ve stylu zlaté éry Hollywoodu (hledejte heslo „Víc je víc“) a v šuplíku se herečce skví nejeden lukrativní kontrakt s luxusními značkami, od Gucci a Versace až třeba po kosmetický gigant L’Oréal, na sítích se dokonalá dáma Blake mění v holku v roztrhaných džínách a nedbale zakasané oversize kostkované košili.

Jednu tvář má od bláta (děti si hrají venku na zahradě na jejich rozlehlé farmě v Pound Ridge ve státě New York), druhá tvář je od těsta (zrovna totiž peče dýňové muffiny pro všechny). K tomu točí vtipná videa s manželem, postavená na vzájemném špičkování.

Jenže pak je tu zase přátelství s kým jiným než s Taylor Swift a taky celá řada profesionálně vedených vlastních značek, od výrobce nápojů přes kuchyňské doplňky až třeba po vlasovou péči, které sama jako founderka dělá se svou kšticí tu nejlepší reklamu. Stačí se podívat na její brandy Preserve, který ji před časem dostal i do výběru Forbes 30 pod 30, Betty Buzz, Betty Booze nebo Blake Brown. 

Blake prý odmala toužila, že si založí vlastní firmu a bude se orientovat na zdravý životní styl. Když však v devatenácti letech dostala hlavní roli v seriálu Gossip Girl, odložila své podnikatelské sny a vydala se do záře reflektorů. 

Společnost Preserve, kde si Blake vzala zjevnou inspiraci a příklad z Goop kolegyně Gwyneth Paltrow, nabídla publiku oblečení, kvalitní potraviny a domácí potřeby, které odrážejí vkus své zakladatelky a její slabost pro řemeslné zboží vyrobené v USA. Preserve není žádný koníček: Blake Lively se věnuje všemu od fotografování produktů až po získávání kapitálu. 

Podobně přistupuje k letos založené Blake Brown, jež je zaměřená na kvalitní vlasovou kosmetiku. Pro svůj byznys zkrátka žije. 

Někdy se ovšem ani Blake nezadaří. Letos v létě jí příkladně bylo vyčteno, že v době, kdy promovala svůj nejnovější film Námi to končí (It Ends with Us) na motivy globálního knižního bestselleru zabývajícího se tématem obětí domácího násilí a vzorců, které se v životě obětí i pachatelů domácího násilí neustále opakují, mluvila v rozhovorech víc „o svých šamponech než o tak zásadním celospolečenském tématu, jakým domácí násilí je“.

Následně se na sítích navíc objevily zkazky o špatné atmosféře, která panovala při natáčení na place, jejích nedobrých vztazích s režisérem filmu Justinem Baldonim, který na plátně ztvárnil i hlavní mužskou roli násilníka, a faktu, že Blake uvedla, že na nejdůležitějších scénách tohoto filmu se podílel její manžel Ryan Reynolds více než kdokoli jiný, čímž zastínila celý štáb. 

TikTok pak v polovině srpna nabídl pár scének, které image herečky zrovna nevylepšily – povýšenou poznámku vůči fanynce na červeném koberci, několik ústřižků z rozhovorů, na kterých Blake reaguje spíš jako primadona než populární holka odvedle, a polovina internetu volala po odplatě.

Blake zareagovala po svém – své 37. narozeniny oslavila 25. srpna v tichosti v domě Taylor Swift a s manželem spokojeně sledovali žebříčky návštěvnosti. V jednom týdnu se jejich dva filmy, akční Deadpool & Wolverine a dramatická romance Námi to končí, ocitly na pozici prvního a druhého nejnavštěvovanějšího filmu v Americe. I vlnu kritiky obrátila v komerční úspěch.

Námi to končí vyneslo celosvětově už 311 milionu dolarů, Reynoldsova komiksová epopej (v níž Blake Lively také hraje) dokonce už 1,3 miliardy dolarů.

Její mantrou je prý heslo Nepřestávej se snažit. „Nejvíce vzhlížím k lidem, kteří se neustále zlepšují,“ říká v rozhovorech. Poslední poskytla americké mutaci magazínu Vogue, který jí věnoval nejsledovanější obálku roku: letošní September Issue. 

Blake Lively na titulce pózuje s dokonalým účesem a s náhrdelníkem francouzského klenotnického domu Cartier, fotostory uvnitř měl na starosti fenomenální režisér a mistr opulentních obrazů Baz Luhrmann, režisér velkofilmů jako Moulin Rouge, Romeo + Julie či Velký Gatsby s Leonardem DiCapriem. 

Blake Lively je stylizovaná do femme fatale a vypráví o novém filmu, který právě natáčí v Římě. 

Tahle dáma má zkrátka tah na branku.