Už tři roky vede streamovací platformu spojenou s karlovarským festivalem KVIFF.TV, zároveň je spoluzakladatelem a šéfem distribuční společnosti Aerofilms. Ivo Andrle se mezi filmy pohybuje už od studií, i když místo umělecké školy má titul z ekonomické fakulty.
To, že se vyzná v číslech, se mu v jeho profesi hodí často. Ročně přiveze Aerofilms do českých kin kolem pětadvaceti snímků. Odhadnout, který z nich společnosti vydělá, je otázka zkušeností, vkusu, ale také štěstí.
„Je to hodně pocitová věc, protože často pracujete s hodně omezeným a často ještě nepříliš ověřeným zdrojem informací. Většinu těch filmů kupujeme ve fázi, kdy ještě nejsou natočeny. Takže je to velká sázka,“ vysvětluje Ivo Andrle.
Výběr je prý o to těžší, že filmy pořizují pro specifického diváka, který vyhledává artová kina a ještě nerezignoval na vkus. Nehledá jen čistou zábavu, ale snaží se zapojit i mozek a emoční inteligenci.
Zda film uspěje, napoví většinou casting, jeho rozpočet, ukázka nebo jméno režiséra. Někdy je ale k dispozici jen minimum informací. To byl případ třeba Nymfomanky, kdy o něm před tím, než snímek jako distributoři získali, měli jen jednu větu anotace.
Přesvědčila je však osobnost režiséra, kterým byl Lars von Trier. „Nicméně stále jsme skoro s každým filmem překvapeni, jak na diváka zafunguje,“ dodává ředitel.
Online videotéka KVIFF.TV propojená s karlovarským festivalem funguje v průběhu roku jako klasická videopůjčovna a prodejna online titulů, během festivalu se ale mění v televizi s živým vysíláním a pořady.
„Něco takového moc festivalů na světě nemá a je to velká přidaná hodnota pro karlovarský festival, že má svou vlastní živou televizi. A významné je to i pro nás jako distributora během roku, protože ke spoustě filmů vzniká celá řada doprovodných materiálů, které se dají znovu používat, třeba záběry z červeného koberce nebo z premiér uváděných zahraničními hosty,“ přibližuje Ivo Andrle.
Jaký film byl na platformě nejsledovanější? Jaké s ní jsou další plány? Jak se proměňuje divácký vkus a vsadili distributoři někdy na film, z něhož se stal velký propadák? Odpovědi se skrývají v dalším díle Forbes Life podcastu.