Nemůžete si je obout v tom fyzickém světě, ale v tom digitálním s nimi uděláte spoustu parády. Navíc vás vyjdou v přepočtu jen ani ne na tři sta korun. Módní dům Gucci totiž právě přichází s teniskami pro augmentovanou realitu.
„Během několika let budeme takové boty potřebovat všichni,“ okomentoval spolupráci s ikonickou značkou Sergey Archangelski, výkonný ředitel běloruské společnosti Wanna.
Ta se specializuje na módu a nejnovější technologie a pro Gucciho vytvořila tenisky pojmenované příhodně Virtual 25. Jsou neonovo-zeleno-oranžovo-fialové, inspirované videohrami z osmdesátých let a nazujete je na herních platformách Roblox nebo VRChat.
Po zakoupení fungují „boty“ jako filtr, který znáte třeba z Instagramu. Zobrazí se vám na nohou a můžete svůj módní úlovek sdílet jako fotky nebo video. Jak to vypadá v praxi, ukazuje polský YouTuber TechDope, který natočil, jak se ve virtuálních teniskách prochází.
Model Virtual 25 ale zatím není k dostání v kryptoformátu NFT, což je v posledních týdnech raketově rostoucí kategorie digitálního umění. Kreativní šéf Gucci Alessandro Michele je ale jinak nadšený do každé nové technologie: například při uvedení nedávné kolaborace Gucci x North Face oblékl do této kolekce avatary Pokémon Go.
Už dříve také značka uvedla aplikaci Gucci Sneaker Garage, ve které můžete sami navrhovat své tenisky. Projekt spojuje svět vysoké módy a online her, a to nejen svou vizuální estetikou, ale také využitím nejnovějších digitálních trendů.
Vše je součástí konceptu značky, kdy virtuální tenisky cílí na zákazníky do třinácti let. Je to poměrně strategický krok už proto, že módní dům nabízí bohatý sortiment pro své nejmladší klienty: od teplákových souprav po kšiltovky.