Nejzábavnější, nejdražší a nejzajímavější auta na sníh, do bahna a především na jízdu Pařížskou. Tam je totiž vzhledem k jejich cenovce potkáte asi nejčastěji. Vybrali jsme pro vás prémiová SUV a vzali je kam jinam než do meky českých hor a byznysu, do Špindlerova Mlýna. Ten byl sice bohužel ještě bez sněhu, to ale neznamenalo, že by nás jízda bavila méně.
První díl seriálu autotestů, kde vám představíme créme de la créme ze světa luxusních aut, jsme odstartovali přesně před týdnem s kým jiným než s vůdcem naší smečky, šéfredaktorem Petrem Šimůnkem v Rolls-Roycu, pak tuhle velkou jízdu doplnil redaktor Ondřej Kinkor s Bentley Bentayga a oba klackovsky následně předjelo Maserati Levante S Q4, Audi E-Tron S Sportback a Land Rover Defender. Teď je řada na bavorské krásce BMW X6 xDrive 40d.
BMW X6 xDrive 40d
Vpředu byznys, vzadu party. Kdyby na vás zpoza závěje vykoukla jen sportovní linka zádi, ze které si navíc ještě drze čouhá malý spoiler, možná byste si řekli, že tohle auto na horách nemá co dělat. Tady je to přece jen pro drsné offroad pracanty, přerostlá SUV a sněžné rolby.
Ale nenechte se mýlit, tahle dáma z Mnichova, nová X6, je liška podšitá, která stejně dobře přežije ve městě jako v divočině.
Stačí se jí koneckonců podívat zpříma do očí, tam to všechno najdete. Neohrožený čumák vám na první dobrou připomene macatější ségru BMW X5, ale od předního skla dál už je to úplně jiná písnička. I’m sexy and I know it, brouká si tohle coupé na steroidech.
Parádu dělá X6 svými sportovními tvary, sexy jsou i průduchy v karoserii – škoda, že většina z nich je falešná a jen pro design. Jako falešná vypadá i maska chladiče, ale bacha, tady už jde o cool vychytávku: otvory v grilu se otevřou, jen když opravdu potřebujete chladit. Jinak jsou i za jízdy utěsněné ve jménu aerodynamiky.
Hi-tech vychytávek má tahle X6 několik. Třeba mild-hybridní pohon – vznětovému šestiválci s vícestupňovým přeplňováním pomáhá elektromotor a vy to poznáte na plynulejší jízdě a výkonu v nižších rychlostech. Nebo také systém kamer a senzorů, díky kterým se můžete na auto při parkování dívat nejenom svrchu, ale i ze všech dalších úhlů. A to je dobře, protože zadním okénkem při couvání nic neuvidíte.
Zevnitř je X6 klasické bávo v plné polní a všechno, na co sáhnete, je kvalitní a křičí o luxusu. Někdy až moc nahlas. Masážní křesla z krémové kůže tam, kde normálně máte sedadlo? O. k.
Elektricky ovládaný volant, který vám uhne, aby se mohlo Vaše Veličenstvo pohodlně posadit? To by taky šlo. Dva obří displeje vzadu, kdyby se hosté ve druhé řadě nudili? Jasně. Ale ta broušená křišťálová řadicí páka, která vypadá jako od Tiffanyho? „Není to už moc?“ volá někde zvenku z parkoviště vaše svědomí.
Ale víte co? Není. Je to akorát. X6 je prostě trochu extravagantní, jak občas skvělé ženy bývají. Stačí ji ale vzít na víkend do hor, jako my, a uvidíte, že je to taky drsná holka do nepohody, která se nebojí ušpinit.
A vy to musíte mít nastavené stejně, protože přísahám Bohu, z toho auta se nedá vystoupit bez toho, abyste nohama neotřeli prahy a z nich všechnu špínu cest, které jste celý den krosili.
BMW X6 xDrive 40d
Motor: | vznětový šestiválec doplněný o mild-hybrid |
Výkon: | 250 kW / 340 koní |
Zrychlení z 0 na 100 km/h: | 5,5 sekundy |
Maximální rychlost: | 250 km/h |
Spotřeba: | 8,5 l / 100 km (reálná) |
Cena od: | 2 171 000 Kč |
Cena testovaného modelu: | 3 186 876 Kč |