Většinou takový příběh vyprávějí slavné modelky. Šly po ulici a zastavili je zástupci castingových společností. U Jany Burkiewicz to bylo podobné, jen obor se liší. Když jí bylo třináct let, oslovila ji v rodné Opavě učitelka tance, která ji předurčila kariéru tanečnice.
Vystudovala taneční konzervatoř i HAMU, věnuje se choreografii, režii a výjimečně i herectví. Do povědomí širšího zájmu veřejnosti se dostala díky spolupráci s Losers Cirque Company či baletem Národního divadla.
Jana Burkiewicz dokáže také kombinovat taneční umění s komerčními projekty: dlouhodobě pracuje pro Designblok a její rukopis nesla třeba modelingová soutěž Elite Models Awards. Vede také vlastní soubor Burki&com, kde inscenuje témata, která podle ní mohou fungovat jako společenský apel. Před třemi lety však musela činnost dočasně pozastavit, protože soubor nedostal potřebnou dotaci.
Ještě dva dny – do 18. května – probíhá festival Bread & Dance, který organizuje. Na něm vystoupí pět tanečních souborů, osm choreografů, a jak Jana sama říká, jedná se o projekt plný „výzev a networkingu“.
Proč má v Česku i ten nejlepší choreograf problém se uživit? A existuje mezi tanečníky tvrdá konkurence, nebo je to podporující komunita? Dozvíte se v nejnovějším vydání podcastu Forbes Life!