Začalo to špatným dárkem pro manželku, z něhož se však stal zřejmě nejúspěšnější výrobce technologické péče o pokožku na světě.
Během necelých deseti let své existence dokázala značka Foreo prodat více než dvacet milionů svých čisticích kartáčků. Přitom nejde ani tak o revoluční nápad jako spíš návrat ke kořenům péče o pleť, která podle zakladatele Filipa Sedice bývala kdysi mnohem promyšlenější než dnes.
„Kosmetické přístroje byly v roce 1920 populárnější než nyní. Jen nás v posledních stech letech průmysl přesvědčil, že krémy a séra jsou vše, co potřebujeme,“ tvrdí.
Naráží tak na to, že pokud jsme v posledním století chtěli intenzivnější efekt, než jaký přináší kosmetika, museli jsme vyrazit na speciální ošetření do salonu nebo dokonce na kliniku. „Ukazuje, že naše pleť je v lepším stavu, pokud provádíme ošetření nižší intenzity každý týden než vysoce výkonné dvakrát ročně,“ popisuje Filip Sedic.
Inspirace manželkou i Neilem Armstrongem
Zřejmě si to ale ještě dřív než on uvědomila jeho manželka. K jejich výročí si totiž před několika lety přála čisticí kartáček na pleť. Filip jí ho daroval, jenže žena nebyla s účinky spokojená. Sedice napadlo, že vylepšenou variantu sonického kartáčku na pleť začne vyrábět sám. Psal se rok 2013 a na trhu byl známý především čisticí kartáček Clarisonic od L’Oréalu a jeho laciné napodobeniny.
V těchto stopách Sedic jít nechtěl, a tak sáhl po antibakteriálním jemném silikonu, který pokožku nedráždil, ale jemně vyčistil do hloubky jen za pomocí vody. Produkt pojmenoval Luna jako hold Neilu Armstrongovi. Z podobného silikonu jako první přístroj Foreo totiž byla vyrobená obuv, v níž stanul coby první člověk na Měsíci.
Oproti konkurenci jste nemuseli každé tři měsíce měnit hlavici, přístroj stačí jednoduše opláchnout, je voděodolný. V posledních osmi letech se sortiment firmy rozšířil ještě na hi-tech masážní přístroje očního okolí, sonické aktivátory pleťových masek, přístroje bojující proti akné i zubní kartáčky.
Součástí úspěchu jsou aktivní fanoušci na sociálních sítích, celkově činí klientská základna značky okolo dvaceti milionů zákazníků, firma zaměstnává tři tisíce lidí a každé tři minuty se prodá jedno kosmetické zařízení.
„Foreo působí na tolika různých trzích a všechny mají své oblíbené produkty, ale pokud bych to měl shrnout, ještě před pár týdny byl celosvětovým bestsellerem sonický přístroj pro urychlení účinků pleťové masky UFO 2. Letos na jaře první místo ukradla FAQ 202 LED silikonová obličejová maska, a to pouhých pár dní poté, co jsme ji uvedli na trh,“ prozrazuje Filip Sedic.
Každoročně přichází Foreo s několika technologickými novinkami nebo novými generacemi svých produktů – ne nadarmo se mu říká iPhone v péči o pleť. Efekt přístrojů má být srovnatelný s výsledky profesionálního kosmetického ošetření. Značka se proto vrhla i na vývoj kosmetiky, která účinky technologií ještě znásobí.
Další značka a nové beauty centrum ve Varšavě
„Začali jsme přístroji, protože byly nejvíce potřeba. A jak se stávaly složitějšími i promyšlenějšími, bylo nutné vytvořit kosmetické produkty, které by přístrojům pomohly k tomu nejlepšímu výkonu. Například zařízení Bear pro mikroproudovou masáž obličeje bude bez sér zajišťujících, že proud bude důsledně přiváděn do pokožky, provádět nerovnoměrné ošetření. Stejně jako na dermatologické klinice jsou přístroje zásadní, ale kosmetika připraví pokožku na jejich aplikaci a podpoří jejich výsledky,“ vysvětluje Sedic.
Loni podle něj tvořily kosmetické přípravky dvaadvacet procent celkových tržeb, letos už je to třicet procent. Trh roste zejména v Asii. „Pomohlo nám několik průlomů ve vývoji produktů, a tak letos, kdy Foreo slaví desáté výročí, můžeme uvést tolik novinek najednou,“ pochvaluje si její šéf a zakladatel. Kromě zmíněné LED masky Foreo uvádí také podznačku FAQ Swiss.
Pandemie přivedla muže k péči o pleť
Foreo zároveň začalo budovat vlastní beauty centrum ve Varšavě. „Představte si prémiovou posilovnu, kde se ale zároveň můžete nechat nalíčit, zajít si na rychlé ošetření obličeje, ale také se postarat o své zdraví, vyzkoušet hormonální léčbu, bude tu třeba i zubař, pořídíte tu doplňky stravy a dáte si zdravý oběd. Měl by to být otevřený prostor, v němž mohou jeho členové volně procházet, a dostanou od specialistů na krásu i zdraví to nejlepší, aniž by se cítili jako v nemocnici či na klinice,“ plánuje Sedic.
Také pandemie pomohla růstu společnosti, kdy online prodeje se zvýšily o třicet procent a počet klientů z řad mužů vzrostl o čtyřicet procent.
„Hodně nás inspirovalo samotestování, kdy jsme byli sami sobě lékařem a zjišťovali, zda jsme nemocní nebo ne. Napadlo nás, že by se tento princip dal využít i v jiných ohledech. Všichni bereme nějaké doplňky stravy, ale vlastně nevíme, co a kolik potřebujeme. Jsme nuceni poslechnout jen něčí doporučení, které ale pro naše tělo nemusí být ideální,“ upozorňuje Sedic.
„Představte si, jak by bylo hezké mít malé zařízení, kterým si můžete sami doma kdykoli otestovat, co funguje, a co ne. Připojíte ho k mobilu a s pomocí umělé inteligence zanalyzujete všechna data a hned víte, kolik vitaminů opravdu potřebujete, a které látky jste naopak nikdy nepotřebovali,“ naznačuje Filip Sedic, jakým směrem se jeho technologická firma bude ubírat v dalších letech.