Stalo se to u Sexu ve městě či Šílenců z Manhattanu a teď se historie opakuje u Emily in Paris, která v třetí sérii představila divákům koktejl Kir Royale. A popkulturní dílo znovu zpopularizovalo skutečný drink.

Chamère přichází s hravou variací koktejlu inspirovanou fiktivní značkou šampaňského Champère, která v seriálu figuruje. Na americký trh uvádí klasický francouzský koktejl v podobě ready-to-drink (RTD), tedy předem namíchaný nápoj připravený k okamžité konzumaci, čímž ještě posiluje vliv popkultury na trendy v oblasti nápojů.

„Uvedení drinku na trh by nebylo možné bez Emily in Paris a jejího geniálního nápadu vytvořit Kir Royale v plechovce,“ píše v e-mailu Enzo Visone, generální ředitel společnosti Quintessential Brands Group, která stojí za značkou Chamère. „Společnost Quintessential Brands pomohla Paramountu vdechnout tomuto nápadu život.“

Naše spolupráce jen podtrhuje rychlý růst zájmu o předmíchané koktejly u zákazníků, které stále více ovlivňuje televizní a streamovaný obsah. Podle společnosti Cognitive Market Research se očekává, že celosvětový trh s koktejly v plechovce dosáhne v roce 2024 hodnoty 1,1 miliardy dolarů, přičemž předpokládaná složená roční míra růstu (CAGR) k roku 2030 by měla činit 14,20 procenta.

Role popkultury

Vliv popkultury na chování spotřebitelů rozhodně není nic nového. Tvůrci Chamère věří, že seriál Emily in Paris může dostat Kir Royale do popředí, podobně jako pořad Sex ve městě zpopularizoval koktejl Cosmopolitan nebo Šílenci z Manhattanu oživili slávu drinku Old Fashioned.

„Populární pořady neprodávají jen nápoje, prodávají životní styl,“ říká Visone. Přirovnává vliv, který má seriál na francouzskou koktejlovou kulturu, k přetrvávajícímu spojování Jamese Bonda s Martini. „Televize, podpora celebrit a kultura mají schopnost proměnit klasické koktejly přes noc.“

Průzkum společnosti BENlabs zaměřený na zábavní průmysl ukázal, že 63 procent respondentů vyzkoušelo nový nápoj proto, že ho viděli v televizním pořadu nebo ve filmu. Viditelnost v kombinaci s dostupností ready-to-drink koktejlů napomáhá vnášet dříve neobvyklé nápoje do každodenního života.

Značka Chamère záměrně odráží podstatu seriálu Emily in Paris. Visone zdůrazňuje, že design zahrnuje pečlivě vybrané barvy spolu se sofistikovanou povrchovou úpravou etiket evokujících pařížskou eleganci. Cílem bylo zachytit nejen chuť, ale také estetický půvab produktu, který souzní s jeho seriálovou inspirací.

Širším trendem v marketingu nápojů je pozornost zaměřená na detaily, obal a prezentace jsou stejně důležité jako chuť.

Namíchejte si koktejl v pohodlí domova

Koktejl Kir Royale se tradičně připravuje kombinací šampaňského a crème de cassis, vyzařuje z něj sofistikovanost, kterou se společnost Chamère snaží zachovat i ve své RTD verzi koktejlu. Visone popisuje nápoj jako kombinaci pařížské elegance a hravého šarmu, tedy atributů přímo inspirovaných seriálem.

Pro ty, kteří si doma chtějí připravit svůj vlastní Kir Royale, máme jednoduchý recept. Do sklenice nalijte šampaňské spolu s crème de cassis a jemně promíchejte, abyste zachovali šumivost. Podle Visoneho je rituál míchání nápoje okamžikem, kdy se s ním můžete propojit, podobně jako když „nejlepšímu příteli šeptáte svá životní tajemství“.

Jak si zážitek z koktejlu ještě zlepšit? Přimíchejte do drinku pár drobností a pozdvihněte ho na úplně novou úroveň. Zachováte tak klasickou chuť a zároveň mu dodáte na osobitosti.

„Zkuste přidat kousek citronové kůry nebo čerstvou malinu,“ navrhuje Visone. „Při zvláštních příležitostech podávejte koktejl ve sklenici na šampaňské a zdůrazněte autentickou francouzskou rafinovanost.“

Kir Royale v plechovce vybízí i k vlastním úpravám drinku. Visone zmiňuje, že spotřebitelé stále více vyhledávají pohodlí, kterému nemusejí obětovat svou kreativitu.

„Mnozí experimentují se svěžími ozdobami, například s kostkami ledu a sezonním ovocem, čímž vytvářejí vlastní charakteristické verze,“ vysvětluje.

Sociální sítě tento trend podporují, uživatelé sdílejí vynalézavé způsoby personalizace předem namíchaných drinků. Někteří barmani a mixologové nyní využívají RTD koktejly ve větším množství na různých akcích a tím jejich původní účel k individuální konzumaci rozšiřují.

Vzhledem k přetrvávající oblibě předmíchaných nápojů představují produkty, jako je plechovkový Kir Royale společnosti Chamère, spojení tradiční koktejlové kultury s moderním pohodlím. Ať už si nápoj vychutnáte přímo z plechovky, nebo ho podáváte v ozdobené sklenici, univerzálnost Kir Royale je zkrátka přitažlivá.

Pro společnost Chamère znamená spolupráce s Emily in Paris víc než jen uvedení výrobku na trh, ukazuje totiž přetrvávající sílu a vliv, kterou má vyprávění příběhů na to, co a jak pijeme. Slovy Visoneho: „Kir Royale není jenom koktejl, je to pozvánka vnést si do každodenního života trochu pařížského šarmu.“