Je to pohodlné a efektivní. Než abyste si sjednávali schůzky s uchazeči o místo v zasedačce, jen si zapnete počítač a během několika desítek minut je vám jasné, zda adept postupuje do dalšího kola, či nikoliv. Šetříte takovým způsobem svůj a jeho čas, a dokonce i planetu – nikdo nikam nedojíždí.
Pracovní pohovory ve virtuálním prostředí probíhaly samozřejmě ještě před vypuknutím pandemie. Nyní se ale staly samozřejmostí i pro firmy, které nesídlí napříč zeměkoulí, ale klidně v sousední čtvrti.
Namítáte, že osobní kontakt přece nic nenahradí? To je fakt, proto potřebujete speciální strategii, díky které odhadnete, zda se kandidát hodí do vaší firmy, nebo musíte zapátrat jinde.
Video je povinnost
U některých meetingů jeho účastníci nevyžadují mít zapnutou kameru, ale u vstupního pohovoru je to skutečně nutné. Pokud ji uchazeč z nějakého důvodu odmítá, mělo by ho to automaticky vyřadit ze hry.
V takzvaném remote režimu dokáže pracovat řada z nás, ale u neznámého člověka je potřeba utvořit si první dojem, na jehož základu (ne)budete vztah s ním budovat dál. I přes obrazovku můžete sledovat neverbální projevy, jako je mimika a gestikulace.
Z nevýhody příležitost
Znáte poučku, která tvrdí, že situaci, která nehraje ve váš prospěch, musíte jednoduše zvrátit? Dá se skvěle aplikovat na pracovní pohovory v on-line prostředí. Právě na nich si totiž otestujete, zda je kandidát flexibilní a dokáže se přizpůsobit nečekané situaci, dobře reaguje na výzvy (přece jen, virtuální pohovory mohou být stresující) a je ochoten učit se novým věcem.
Důraz na spolupráci
V karanténě jsme si otestovali, jak pracovní týmy fungují. Zda jsou v nich dobře nastavené organizační procesy i vysoká úroveň kooperace. Tu musí prokázat i člověk, kterého najímáte online. Sledujte, nakolik je během virtuálního pohovoru proaktivní. Právě to je vlastnost, kterou kolektiv pracující na dálku velmi potřebuje.