Máme pro vás dvě jednoduché otázky. Zaprvé: Kdy se vám naposledy stalo, že jste v pátek odpoledne pracovali s chutí? A zadruhé: Kolik máte složek na pracovní ploše? V klidu se zamyslete a pravdivě si odpovězte.
Říkáte si, jak spolu tyhle dvě otázky souvisí? Více, než se na první pohled může zdát.
„Desktop zero“, tedy prázdná, vyčištěná a jediným souborem neokupovaná pracovní plocha, je přesně to, s čím byste dnes, tedy v pátek, měli opouštět kancelář. Zbýt by po vás měla jen plocha připomínající fotorámeček nebo spořič obrazovky.
Zdá se vám to jako obtížný a příliš stresující úkol? Přemýšlíte, jak se bez rychlého přístupu přes plochu dostanete k důležitým složkám? Zvažte následující.
Díky „desktop zero“ si uděláte pořádek v dokumentech, určíte si, které jsou již vyřešené a na kterých je naopak třeba ještě pracovat. Nepotřebné přesunete do složek s dokončenou agendou, rozdělené si naopak necháte ve složkách s nedodělanými úkoly.
Dále vymažete soubory, které už k práci nepotřebujete, zbavíte se všech zbytečně nastahovaných dokumentů, a co je hlavní – uděláte tlustou čáru za tímto pracovním týdnem a připravíte si čistý „pracovní stůl“ na ten následující.
A to nejlepší? Budete produktivní i v pátek odpoledne, kdy se vám jistě do práce zase tolik nechce. Tak šup k počítačům, zavřete všechna pracovní i nepracovní okna a vrhněte se na úklid plochy. Vsaďte se, že si v pondělí ráno poděkujete.