Čeká vás důležitá pracovní schůzka či pohovor? Kromě přípravy témat, která budete chtít probrat, si představte, jak může schůzka probíhat a jak druhá strana zareaguje. Díky tomu budete připraveni i na variantu, kdy se rozhovor nebude vyvíjet dle vašeho přání.
Hlavně zůstat v klidu
Pokud je vůči vám někdo hrubý, nenechte se vyprovokovat a nedělejte to samé jako on. Nepřecházejte do útoku. Pokud se to stane při pohovoru, je dost možné, že vás tím testuje, zda v běžném provozu zvládnete krizové situace. Ukažte tedy, že na to máte. Začněte tím, že se rychle nadechnete a vydechnete. Získáte trochu času na vymyšlení klidnější odpovědi.
Převezměte iniciativu
Lidé jsou rádi, když mohou mluvit o sobě. Přináší jim to dobrý pocit. Pohovor, který se pro vás může jevit jako negativní, tak ovládnete dobře míněnými otázkami. Zeptejte se druhého, jak dlouho ve firmě pracuje, pro jaké hodnoty si ji vybral nebo co ho na jeho práci nejvíce těší a přináší mu radost.
Neberte si to osobně
I ti nejmilejší lidé mají špatné dny. Váš kolega může být pod velkým pracovním stresem nebo může mít těžkosti v osobním životě. Neberte si proto aktuální zvýšení hlasu nebo naštvání jako něco, co je určeno vám. Nenechte se vykolejit a odpovězte klidně a sebejistě. Pokud bude třeba, opláchněte se v koupelně a vraťte se mile a sebevědomě naladěni.
Nebojte se odejít
Není přijatelné, abyste se v rámci rozhovoru cítili v nebezpečí. Pokud tedy usoudíte, že reakce druhého překročila hranici slušného chování, je v pořádku se ze schůzky omluvit a odejít.
Štěstí přeje připraveným. Když budete v plánování schůzky o krok napřed, žádná z konfrontací vás nezaskočí ani nevyprovokuje.
Keep calm a buďte lepší!