Před vypuknutím koronakrize pořádala Andrea Eichingerová eventy. Na jaře pochopila, že se k milované profesi jen tak nevrátí, a podle svých slov „byla zavřená s dětmi doma a vymýšlela svůj další projekt“.
„Už dlouho jsem si říkala, že bych chtěla založit svůj módní brand, nejen proto, že jsem tento obor studovala, ale také z praktických důvodů. Produkovat akce je s dvěma menšími ratolestmi poměrně složité,“ vzpomíná.
Tak vzniklo Anamé, značka, která chce Čechy naučit nosit prémiové hedvábí nejen na doma. „Základním prvkem kolekce jsou šaty, kterým se v zahraničí říká slip dress. Jedná se o model s tenkými špagetovými ramínky, který můžete nosit kamkoliv. Do kanceláře se sakem, na dětské hřiště s mikinou, na večerní drink. Důležitý je ale hlavně materiál – musí být ušity z prvotřídního hedvábí,“ popisuje Eichingerová.
Takzvané slip dress byly nejen během jarní karantény hitem celosvětového módního trhu. Jedná se o návrat trendu z 90. let, kdy tato kombiné připomínající šaty uvedly do módy především herečka Drew Barrymore a modelka Kate Moss.
Základní model stojí okolo pěti tisíc, delší šaty pak pořídíte o dvě tisícovky dráž. Důvodů, proč stojí výrazně víc než obdobně vypadající modely, na které můžete narazit i v řetězcích s rychlou módou, je hned několik.
Za prvé, aby šaty dokonale padly, jsou vyrobeny ze saténového hedvábí. Jsou střiženy na koso, tak, aby splývaly a obepínaly tak akorát, zároveň se nikde nekrčily. Teprve potom mohou působit jako dokonalý model, pro který i právě teď během lockdownu najdete řadu využití.
„Oslovila jsem řadu švadlen a většina z nich mi řekla, že si na práci se saténovým hedvábím ve střihu mých šatů jednoduše netroufá,“ vysvětluje Andrea Eichingerová. Druhým důvodem je ryze česká produkce.
Do svého nápadu tak Eichingerová investovala už milion korun z vlastních úspor a doufá, že Češi přijdou na chuť nejen hedvábí, které se podle ní dá nosit kdekoliv a kamkoliv, ale také mikinám z organické bavlny.
„Neumím dělat jen jednu věc a čekat, jak se chytí. Přišla jsem proto rovnou s celou kolekcí. Teď se chystám i na pánskou a dětskou řadu,“ nastiňuje majitelka Anamé. Zároveň ale odmítá našít plný sklad oblečení a chce v současné situaci postupovat opatrně.
Proto se většina modelů začne našívat až po objednání. „Podnikám už 20 let a odmítám se smířit s tím, že něco nepůjde. Věřím, že čím víc času doma budeme trávit, tím víc nám bude záležet na tom, jak u toho vypadáme,“ doufá Andrea Eichingerová.
Všichni teď potřebujeme nástroje, díky kterým se nám podaří přečkat náročný podzim i zimu. A i když se teď z tepláků a županu převlékáme nikoliv kvůli povinnostem vyjít ven, ale v zájmu zachování zdravého rozumu, je žádoucí svůj domácí outfit povýšit. Kvalitní materiály a lokální zpracování jsou rezistentní vůči jakýmkoliv módním epidemiím.