Italský módní dům Fendi, který si nově zvolil jako kreativního ředitele pro dámské prêt-à-porter, haute couture a kožešiny Kima Jonese, otevírá svůj butik v Pařížské ulici. A ve velkém. Představuje v něm kompletní nabídku pánské a dámské kolekce prêt-à-porter i kožených výrobků.
Ačkoli pandemie covidu-19 nutí i luxusní módní domy posílit svůj prodej přes internet, nově opravený pražský butik Fendi říká opak. Vybízí zákazníky, aby zpomalili a znovu vnímali nakupování oděvů jako sváteční okamžik, během kterého si mohou v klidu vychutnat všechna překvapení interiéru.
Jako například skici bývalého kreativního ředitele značky Karla Lagerfelda, které jsou umístěny nad schodištěm. Nebo kulaté kovové lustry, tepané zábradlí či designové předměty ze 60. a 70. let minulého století.
Abyste si prošli všech 280 metrů čtverečních pražského butiku na adrese Pařížská 13 a prohlédli si dámskou i pánskou ready-to-wear kolekci oblečení a doplňků, musíte mít zkrátka čas a zájem všímat si detailů. Jako jsou například stěny obchodu s benátským štukem nebo podlaha v přízemí a schodiště, jež pochází ze stejného mramoru jako starobylé římské kostely.
Přízemí je věnováno dámským kabelkám a doplňkům, vystaveným na průhledných regálech a na kožených policích v odstínu slonové kosti, dámskou i pánskou kolekci oděvů a bot najdete v prvním patře.
Oddělené sekce poznáte na první pohled. Zatímco dámskému oddělení vládnou pudrové odstíny a champagne, pánské vyniká valérami zelené.
Interiér dotváří pečlivě vybraná kombinace nábytku a designových předmětů ze 60. a 70. let. Ručně vyrobený vlněný koberec pak zdobí geometrické vzory v modré, šedé a zelené barvě.
Ačkoli se tento italský módní dům hrdě hlásí ke svým letitým tradicím, vedení firmy, kde je také v pozici kreativní ředitelky následovnice rodiny Fendi Silvia Venturini Fendi, chápe nutnost pokroku.
Módní dům Fendi založili Adele a Edoardo Fendi v Římě v roce 1925, kdy otevřeli svůj první butik – obchod s kabelkami a kožešnickou dílnu. Značka brzy získala věhlas i v zahraničí a Fendi proslulo svou elegancí, řemeslnou dokonalostí, inovacemi a stylem.
Spolupráci s již zesnulým Karlem Lagerfeldem Fendi zahájilo v roce 1965 a v roce 1992 se jeho pravou rukou v kreativním vedení firmy stala Silvia Venturini Fendi. V roce 1994 přebrala zodpovědnost i za kožené doplňky a dětskou a pánskou kolekci. V roce 2000 došlo k akvizici Fendi ze strany LVMH Group, která se v roce 2001 stala většinovým akcionářem. Dnes je Fendi synonymem kvality, tradice, experimentování a kreativity.