Pod značkou Tomb Raider se na nás řítí nový film, seriál i videohra. Jeff Bezos chce stvořit další obří zábavní vesmír.
Lary Croft není nikdy dost. Myslí si to spousta hráčů videoher, myslí si to zřejmě i Jeff Bezos.
Šéf Amazonu totiž dle zdrojů The Hollywood Reporter spřádá plány na další velkolepý multimediální svět ve stylu Marvelu, ovšem tentokrát bude jeho hlavní protagonistkou odvážná archeoložka z herní a filmové série Tomb Raider.
Začalo to zprávami o tom, že se pro Amazon chystá seriál od Phoebe Waller-Bridge, autorky vychvalované Potvory. Má ho napsat a produkovat, hlavní roli ale zřejmě obsadí někdo jiný.
Podle THR se navíc Amazon dohodl s produkční společností dj2 Entertainment a chystá další film, v sérii už čtvrtý. V prvních dvou Laru Croft hrála Angelina Jolie, ve třetím Alicia Vikander. Všechny se dočkaly převážně průměrných ohlasů.
A nějakou dobu už také víme o chystané hře, na níž pracuje studio Crystal Dynamics a vydání a podporu zajišťuje label Amazon Games. Detaily jsou zatím neznámé, titul je v rané fázi vývoje, ale má jít o dosud nejrozsáhlejší hru v sérii vůbec. Časově se bude odehrávat mezi nedávnou prequelovou trilogií a prvními díly.
Zdroje hovoří o tom, že Tomb Raider je pro Amazon největším závazkem po velkolepém Pánovi prstenů, hovoří se o částce 600 milionů – zřejmě – dolarů.
Firma dj2 Entertainment uzavřela s Amazonem smlouvu v únoru 2022 s tím, že pro streamovacího giganta bude zajišťovat výrobu herních adaptací. Pracuje tak zároveň třeba na převedení úspěšných her Life Is Strange nebo Disco Elysium do filmové/seriálové podoby. V portfoliu už má třeba dva díly úspěšných snímků Ježek Sonic.
První Tomb Raider hra vyšla v roce 1996 a byla zřejmou odpovědí na filmovou sérii s Indiana Jonesem. Šlo o jeden z prvních titulů s výraznou ženskou hrdinkou, a i proto si ho hráči zamilovali a vývojáři ochotně sypali pokračování.
Celkem dodnes vyšlo dvanáct hlavních Tomb Raider her a celá řada spin-offů. Titulů s touto značkou se prodalo přes 95 milionů kopií. Během let se změnila i podoba hlavní hrdinka, od přebujelé postavy v šortkách a těsném tílku k uvěřitelnější a zranitelnější dívce.
Ještě před upečením dohody Amazonu a dj2 Entertainment se začal chystat také animovaný seriál pro Netflix, letos na Valentýna má zase vyjít mobilní hra Tomb Raider Reloaded. To vše dokazuje, že značka pořád žije a je populární, a Bezos se pokusí její potenciál vytěžit naplno.
Podobný zázrak jako v případě Marvelu se mu povede jen těžko, ale nějaký ten milion by na fiktivní britské archeoložce vydělat mohl. Spolu s ním snad na těchto plánech získají i diváci.