Elva je roadster a je to vůbec první auto slavné značky s otevřenou karoserií. Je součástí nejvyšší modelové řady Ultimate, přičemž McLaren má v plánu vyrobit jen 399 aut. Každé z nich vyjde svého majitele zhruba na 1,8 milionu dolarů. Britská značka proslula hlavně jako průkopník na poli designu, použitých materiálů, konstrukce a techniky.
Otevřený dvousedadlový roadster se drží tradičních hodnot značky a slibuje opravdový požitek z jízdy. Rám i kastle jsou z lehoučkého karbonu a autu s dravým zevnějškem chybí nejen boční, ale i čelní sklo.
Pojmenováním Elva vzdává McLaren čest stejnojmennému předchůdci Elva a jeho variacím M1A, M1B a M1C, který byl dílem zakladatele značky Bruce McLarena a který se v 60. letech proháněl na závodních okruzích v rámci seriálu dvousedadlových sporťáků Group 7.
Šéf firmy Mike Flewitt o nové elvě říká, že je „ztělesněním vynalézavého ducha značky McLaren“, a o původních elvách prohlašuje: „Byli to opravdoví duchovní předchůdci dnešních mclarenů – superlehcí, s motorem umístěným uprostřed a s vynikajícím výkonem i odpichem.“
To samé by podle něj mělo platit i o nových elvách: „Nabízejí maximální propojení řidiče s autem a s novými technologiemi. Jde o zcela nový požitek z jízdy, ať už v běžném provozu na silnici, nebo na závodním okruhu.“ Maximální potěšení nabídne i motor: turbem vylepšený osmiválec o výkonu 815 koní zrychlí z nuly na 100 km/h za necelé tři sekundy. Bude dokonce ještě o něco rychlejší než supersporťák McLaren Senna, protože z nuly na 200 km/h zrychlí za 6,7 sekundy (senna s výkonem 800 koní je o desetinu sekundy pomalejší).
Výkon mclarenů už tradičně umocňuje design, který zároveň vizuálně podtrhuje jejich futuristickou náturu. Nizoučko posazený předek rámují oblé linie blatníků, které nijak nenarušují výhled řidiče a spolujezdce. Mohutné tunely za hlavami řidiče a spolujezdce vystupují z kastle hned nade dveřmi a táhnou se až do nejzazších partií vozu.
Elva nemá střechu, zato disponuje systémem Active Air Management System, který pasažérům zajišťuje ochranu proti větru a proudícímu vzduchu. V přední části vozu je pás nasávacích otvorů, kterými začne při rychlosti vyšší než 40 km/h naopak proudit vzduch ven. Ten vytváří jakousi nárazovou stěnu pro vzduch proudící proti řidiči a jeho spolujezdci. V praxi to pak funguje tak, že vzduch auto obteče ve formě „bubliny“, takže pasažéři jsou jen minimálně „šlehaní větrem“. Při vyšších rychlostech proud vzduchu z kastle ven ještě umocní speciální odchylovač, který automaticky sepne.
Jak už bylo řečeno, elva nemá ani přední sklo, to si ale zákazníci mohou přiobjednat (zvlášť ti z Ameriky, protože v některých tamních státech není povoleno jezdit ve vozech bez čelního skla).
Sedadla byla zvlášť navržena právě pro alvu, jsou z nové superlehké karbonové skořepiny a tvarovaná tak, aby skýtala maximální oporu pro hlavu, ramena i záda. Co se čalounění týče, pro maximální výdrž a odolnost vůči vlivům počasí, zvláště vůči vlhkosti, je jako alternativa ke klasické kůži v nabídce speciální materiál Ultrafabric.
Podle šéfdesignéra Roba Melvilla je ale nejsilnější stránkou elvy samotná jízda. „Tvary inspirované speciálem formule 1 prostě ohromí na první pohled,“ říká. „Elva je příkladem nového a zcela unikátního mclarenu, u něhož splývají hranice mezi vnějškem a vnitřkem. To celé umocňuje požitek z jízdy. Zároveň ale zůstáváme věrní naší filozofii, která nám velí nedělat kompromisy.“
Elva je pátým z 18 modelů, jejichž vývoj a uvedení na trh jsou součástí nového byznysplánu značky McLaren. Světlo světa už před ní spatřily modely Speetrail, 720S Spider, 600LT Spider a McLarenGT. První elva by ke svým novým majitelům měla dorazit před koncem roku 2020. „Nová elva je výjimečný roadster, který navazuje na své slavné předchůdce a dodává modelové řadě Ultimate zcela novou dimenzi,“ pochvaluje si šéf značky Flewitt. „Původní McLaren Elva a jeho bezprostřední následovníci kralovali na závodních okruzích a současně byli průkopníky na poli designu a technologií. To je odkaz, jemuž chceme zůstat věrní.“