Domácí konzumace kávy je stále populárnější, ovšem přináší i otázky ohledně udržitelnosti. A tak společnost Nespresso, jeden z hlavních výrobců kapslí, zkouší zaujmout zákazníky novinkou: kapslemi na bázi papíru, které můžete nechat rozložit doma.
Vypadají podobně, ani na chuti byste velký rozdíl nepoznali. Ale švýcarská značka věří, že mohou být důležitým pokrokem v boji za udržitelnost.
Kapsle na bázi papíru, čerstvá novinka od Nespressa, jednoho z nejpopulárnějších výrobců. Ročně prodá zhruba čtrnáct miliard kapslí, ale zároveň musí řešit, jak podporovat udržitelnost svého byznysu. Jen v USA končí desetitisíce kapslí na skládce, kde se rozkládají i stovky let.
A tak se značka snaží jít ekologickým řešením naproti. Klasické hliníkové kapsle můžete po použití vrátit do butiků, odevzdat kurýrovi nebo odnést do kovového odpadu. A nové papírové můžete nechat rozložit doma na kompostu.
Firma doufá, že tím podpoří udržitelné chování u těch, kteří o recyklovatelnosti hliníkových kapslí nevědí, případně se na ní nepodílejí.
Papírové kapsle začne nabízet v Česku a na Slovensku od října. Prodávat se budou v odlišném obalu než hliníkové a musí se spotřebovat do čtyř týdnů po otevření. Zatím jsou k dispozici pouze pro kávovary Original, nikoli modely Vertuo.
Značka na nich pracovala tři roky, nejprve je uvedla loni na jaře ve Francii a Švýcarsku, teď přichází kromě Česka a Slovenska několik dalších evropských zemí.
„Je to další udržitelná alternativa bez kompromisu na kvalitě,“ uvedl v prohlášení šéf značky Guillaume Le Cunff. To ostatně její zástupci zdůrazňují opakovaně: nejde o ekologičtější řešení, ale o další možnost pro ty, kterým hliníkové kapsle a nakládání s nimi z nějakého důvodu nevyhovují.
A také další krok naproti trendu domácí konzumace kávy. Ta v kapslích chutná dobře a je mimořádně jednoduchá na přípravu. I proto musí Nespresso čelit stále silnější konkurenci, přičemž i ostatní společnosti přicházejí s rozložitelnými variantami kapslí.
„Myslím, že kapsle nebo právě instantní káva jsou budoucností. Dlouhodobě se bude víc a víc dobré kávy konzumovat doma a úplně každý zvládne automatické systémy s předprogramovanou chutí, do nichž jen dáte kapsli, nebo ohřejete vodu a hodíte do ní určité množství kávy,“ říkala ostatně nedávno pro Forbes Nora Šmahelová.
Ta je dost možná nejvýše postavenou Češkou v kávovém byznysu, působí v Itálii jako Coffee Education Leader v Accademia del caffè espresso.
Papírové kapsle budou ze začátku k dispozici v pěti variantách s různými chutěmi i intenzitou, v butiku Nespresso v Pařížské od 1. října, v dalších od 7. října. Online je půjde objednat od ledna příštího roku. V dohledné době by k nim měla přibýt i bezkofeinová varianta.
s přispěním Miroslava Němého