Vévodí globálním hitparádám, zastupují luxusní módní značky a pomohli popularizovat korejskou kulturu i v mainstreamu. Nově získá jihokorejská hudební senzace BTS svou oficiální kolekci postaviček Lego.
Spolupráce s hračkářským gigantem je jednou z prvních zásadních spoluprací skupiny od chvíle, kdy její členové ohlásili pauzu ve svých kapelních aktivitách. Sedmičlenná chlapecká skupina vznikla téměř před deseti lety a za tu dobu se jí podařilo dobýt globální hitparády, vyprodat několik světových turné a získat řadu cen i Guinnessových rekordů.
I díky tomu nazývají Korejci skupinu svým národním pokladem. Zaslouženě – podle studie Harvard Business Review přináší BTS každoročně do jihokorejské ekonomiky více než 4,9 miliardy dolarů, tedy téměř 0,3 procenta HDP země. Po Taylor Swift a Bad Bunny jsou navíc třetími nejposlouchanějšími umělci na platformě Spotify.
Skupina je tak i svatým grálem pro značky a kolaborace s nimi, čehož si Lego nemohlo nevšimnout. Hračkářská firma oficiálně potvrdila novou kolekci prostřednictvím tweetu s charakteristickým popěvkem písně Dynamite.
Spolupráci nezastavily ani zmíněné dočasně pozastavené aktivity skupiny – důvodem je dvouletá vojenská služba, kterou musí všichni korejští muži do třiceti let absolvovat. Členové BTS si vojnu odslouží postupně a jako skupina začnou znovu vystupovat až svou povinnost splní všech sedm členů. Poslední měsíce teď každý z nich pracuje pouze na sólových projektech.
Fanoušci a fanynky si mezitím mohou ukrátit čekání právě u stavebnice. Sada bude obsahovat více než sedm set dílků a v Česku bude k dostání za 2499 korun.
Hodnotu spolupráce Lego nekomentovalo, ale o výdělečném potenciálu nemá pochyb.
„Věděli jsme, že kolekce bude mít úspěch hned, když jsme viděli její první návrh. Naše předpověď se potvrdila rekordní rychlostí, s jakou nápad dosáhl na deset tisíc hlasů v rámci našeho think tanku nápadů LEGO Ideas,“ pochvaluje si Federico Begher, vedoucí vývoje produktů celé hračkářské skupiny.