Fashion fotografie se během pandemie zásadně zjednodušila: modelky se nalíčily a učesaly samy, značky jim poslaly oblečení poštou a fotografové jim dávali pokyny, jak pózovat, přes Zoom či Skype. Odpadla nákladná produkce i s ní spjaté cestování.
V určitém minimalismu pokračují módní domy Burberry i Gucci i po skončení karantény. Místo modelů a modelek obsazují do svých reklam běžné smrtelníky, kteří pro uvedené značky ještě navíc pracují.
Kreativní ředitel Burberry Riccardo Tisci tak pro reklamu na kolekci Pre-Spring 2021 neangažoval svou oblíbenou modelku Irinu Shayk, ale kolegy z marketingu, retailu, financí, merchandisingu a dalších odvětví.
Tisci se nechal slyšet, že zaměstnance obsadil do role modelů proto, aby ukázal „velký talent a diverzitu, která se skrývá uvnitř módního domu Burberry“.
Dvojnásobné využití
Totožný přístup ve stejnou dobu zvolil také hlavní návrhář Gucci Alessandro Michele, který měl vždy zájem o to, aby jeho módu předváděly především zajímavé osobnosti, nikoliv univerzálně pohlední lidé.
Svou poslední kolekci pod názvem Epilogue ale nafotil rovnou na zaměstnancích z oddělení designu z toho důvodu, že chtěl, aby „se stali součástí vyprávění o oděvech, které tvoří“.