Spolupracovat dává mnohem větší smysl než proti sobě bojovat v konkurenčním boji. Ví to nejen známí šéfkuchaři po celém světě, kteří si v posledních letech zvykli vzájemně hostovat v restauracích a vytvářet společně neotřelé pokrmy, ale nyní i luxusní módní značky.
Donatella Versace a Silvia Venturini z Fendi. Dvě představitelky poctivého italského luxusu, který na vlnu minimalistické estetiky rozhodně nenaskočil a symbolizuje to, co si představíme pod pojmem stará dobrá opulence.
Versace a Fendi spojují i rodinné pojetí byznysu. A také letité přátelství. Proto vzniklo Fendace, nový projekt, který už ve svém názvu dává oba módní domy dohromady.
Kolekce, na které se velkou měrou podílel kreativní šéf dámské divize Fendi Kim Jones, nás vrací do devadesátých let. Na tajné přehlídce, která se odehrála už na milánském fashion weeku loni v září, ačkoliv samotná kolekce je právě na trhu jen několik dnů, se na mole objevily například Kate Moss, Amber Valetta nebo Naomi Campbell.
Srdce bonvivána zaplesá, když uvidí jeden z nejpopulárnějších modelů kabelky Fendi – Peekaboo, ve zlatém potisku, který odkazuje zase k značce Versace. K dispozici je i další ikonický model kabelky, který poslední tři roky slaví velký comeback – Fendi Baguette. I ta je v rámci Fendace vyvedena medúzou, kterou si za symbol svého módního domu zvolil Gianni Versace, a samozřejmě nechybí ani spínací špendlíky.
Proč je Fendace přelomovou událostí? Za prvé, dokazuje, že i v módním byznyse, známém pro svou aroganci, nevraživost a nechuť podělit se o místo na výsluní, existuje něco jako partnerství dvou konkurenčních značek. Ale také Fendace spojuje generace: ty, kteří si pamatují opojná devadesátá léta, jejich lesk a luxus, a také jejich děti a vnuky, pro které je to lákavé retro.