Po pětadvaceti letech působení na trhu se tuzemský e-shop Mall.cz definitivně přesouvá na platformu Allegro. Svou samostatnou existenci ukončí k 31. březnu 2025, a po CZC se tak stane druhým českým e-shopem, který se rozplyne v polském online megatržišti.
Polské Allegro, které převzalo Mall Group včetně CZC.cz a logistického WeDo v listopadu roku 2021, změny vysvětluje snahou udržet náklady pod kontrolou a přechodem na společný software.
„Čeští a slovenští zákazníci Mall velmi dobře znají, jde o místní e-shop s dlouhou historií. Dokončujeme přechod na novou platformu, zachováváme to, co mají zákazníci rádi, a přidáváme výhody platformy Allegro,“ říká Giuseppe Panarese, viceprezident pro mezinárodní 1P ve společnosti Allegro.
Historie Mall.cz se píše od roku 2000, kdy vznikl jako jeden z prvních online obchodů na českém trhu. Po roce 2016, kdy se stal součástí Mall Group, začal rychlý růst a expanze nejen v Česku, ale i na Slovensku a v dalších zemích střední a východní Evropy.
Ještě před pár lety patřila skupina mezi největší internetové prodejce v Česku i na Slovensku, nyní je navzdory své oblibě mezi zákazníky celá skupina dlouhodobě ve ztrátě. Objem prodaného zboží v celé skupině Mall Group v poslední době prudce klesá, stále je hluboko v červených číslech a ztrácí zákazníky.
Za poslední čtyři roky byla Mall Group v černých číslech pouze jednou, a to v pandemickém roce 2021. Pro Allegro, které Mall Group koupilo za více než 23 miliard korun, to není ideální situace.
„Čeká nás hodně zajímavých projektů. V příštích dvou letech se budeme zaměřovat na transformaci Mallu a CZC jakožto součásti skupiny Allegro. Čeká nás hodně práce, ale máme v Česku skvělý tým,“ sdělil v loňském rozhovoru Jon Eastick, finanční ředitel Allegro Group. Dodal, že akvizice rozhodně nelituje.
Zákazníci, kteří zakoupili produkty na Mallu do 31. března letošního roku, budou moci uplatnit stávající postupy pro vrácení zboží a reklamace, zatímco produkty zakoupené po tomto datu se již budou řídit pravidly Allegra.
Polská skupina také uvedla, že po tomto datu budou dárkové poukazy Mallu vyměněny za poukazy Allegra. Celý proces nákupu zůstává stejný, zákazníci budou mít i nadále přístup k historii svých objednávek a produkty Mallu budou zákazníkům rozesílány z českých skladů.
Celkové tržby a další provozní příjmy Allegra se za rok 2023 zvýšily o 13,8 procenta na 10,25 miliardy zlotých (více než šedesát miliard korun). Čistý zisk společnosti za předchozí rok dosáhl výše 284,1 milionu zlotých, zatímco o rok dříve byla firma ve ztrátě 1,92 miliardy zlotých.
V loňském třetím čtvrtletí Allegro zvýšilo hrubý provozní zisk EBITDA meziročně o 5,4 procenta na 674,7 milionu zlotých (přes tři miliardy korun). Tržby meziročně vzrostly o 7,8 procenta na 2,62 miliardy zlotých.