Podnikatelka a influencerka Tereza Salte začala psát další kapitolu svého podnikatelského příběhu. Její nový obchod Salted tentokrát necílí jen na dětskou módu a hračky, ale podstatnou část velkorysé prodejny zabírá také pověstný severský nábytek a doplňky do interiéru.

Okolí Smíchovského nádraží se zásadně mění. V polovině června začala výstavba další části obrovského projektu Smíchov City, který staví developerská společnost Sekyra Group. Už teď v dříve značně nehostinných místech se svérázným geniem loci vyrostlo několik novostaveb s byty i obchodními jednotkami.

Není tak překvapivé, že prodejnu o velikosti 266 metrů čtverečních se rozhodla Tereza Salte, kterou můžete znát z Instagramu jako Terezu in Oslo, umístit právě sem, na budoucí trendy lokalitu, kde najdete i pobočky oblíbených podniků Café Francin nebo Bánh Mì Makers.

V Salted se skutečně můžete cítit jako v Kodani. A vybavit si svůj byt, že bude vypadat jako z příruček o dánském konceptu štěstí hygge.

Světlý interiér rozděluje vysoký pult ze zelených kachliček, v jedné části obchodu najdete zboží pro děti (od větších záležitostí jako nábytek po vkusné plyšové hračky i školní potřeby), v té druhé zase budou rádi bloumat také bezdětní.

Pohovky, lampy, stolky, ale také svíčky, ručníky, či dokonce ubrousky. Jestli si na Pinterestu ukládáte nástěnky ze stylových, ale přitom útulných severských příbytků, nebudete vědět, kam dřív s očima.

„Většinu z toho, co zde vidíte, si můžete rovnou odnést,“ vysvětluje Tereza Salte. Naráží na to, že v mnohých prodejnách s podobným sortimentem musíte čekat i několik týdnů, než vámi vybrané zboží naskladní.

Zároveň je ale Salte, která už dříve otevřela prodejnu s dětským zbožím na Vinohradech, zdatnou marketérkou. Udělala si podle svých klientů z prvního obchodu i sledujících na Instagramu průzkum, kde jí došlo, jaké nákupní preference mohou mít budoucí klienti jejího (tehdy ještě budoucího) obchodu s designem.

„Češi nakupují sice trochu jinak než Skandinávci, ale díky trendům, které k nám přicházejí skrz sociální sítě, už to takový rozdíl není,“ míní. Myšlenku na to, že otevřou další prodejnu, v sobě nosila společně s manželem Johnem asi rok.

Kromě skandinávských brandů je tu zastoupeno i několik českých jako Todus, Dechem nebo Master&Master. Skvěle do konceptu zapadají a vůbec vás nenapadne, že by mohly být „přespolní“.

Jak se ale Tereze Salte povedlo přesvědčit tak populární interiérové značky jako Hay či Ferm Living pro spolupráci?

„Bylo to podobné, jako když jsme otevírali Salted Kids. Přijeli jsme na osobní setkání do Kodaně a byli velmi transparentní. Ukázali vizualizace, představili úspěchy, které máme za sebou už s první prodejnou na Vinohradech. Zároveň jsme se nebáli přiznat, že jsme v prodeji designu nováčky,“ líčí podnikatelka.

Do svého dalšího byznysového záměru manželé Salte zainvestovali nižší desítky milionů. A celková rekonstrukce se neobešla bez dramatu. Za několik málo týdnů do otevření zjistili, že stavba má výrazné zádrhele a téměř nic nefunguje tak, jak má.

„Na otevření obchodu měli dorazit zástupci značek, které zde prodáváme. Měli koupené letenky a zamluvené ubytování. Nevěděli jsme, jestli se nám to podaří stihnout, a celý příběh jsme sdíleli na Instagramu, kde jsme vždy informovali, kolik dnů do otevíračky nám zbývá,“ říká Tereza Salte.

Všechno dobře dopadlo a už během několika dnů byli manželé překvapeni, kolik zákazníků zde přivítali.

„Během jednání se zástupci designových firem jsme jim vysvětlovali, že mám okolo sebe na Instagramu navázanou skvělou komunitu (profil Tereza in Oslo sleduje skoro 92 tisíc účtů). Nyní sem ale chodí lidé, kteří mě třeba vůbec neznají. Líbí se mi, že ustupuji do pozadí a prostor dostává právě Salte,“ vysvětluje spolumajitelka.

I přes značnou investici podle ní příliš neriskovali, protože jsou si dle svých slov „jistí, že jejich projekt se mezi Čechy skvěle chytne“. Svědčí o tom veselý cvrkot, který v prodejně jen během rozhovoru panuje. Vcházejí sem lidé, které zaujala výloha, i zákazníci, kteří přišli najisto pro konkrétní záležitost.

První pobočku Salted Kids manželé otevírali před dvěma lety, v době, kdy byl jejich mladší syn Matheo diagnostikován s nádorem ledvin. „To, co jsme se synem tehdy v nemocnici prožili, mi dalo odstup pro nejrůznější stresové situace. Vím, že nakonec to všechno bude dobré,“ usmívá se Salte.

Jak coby rodina zvládají velký nápor, který nové podnikání a vedení týmu zhruba patnácti lidí obnášejí? „Od otevíračky to náročné bylo a cítím, že potřebuji větší pozornost teď zase směrovat k dětem. Podnikání je ale něco, co mi přináší hlavně radost a nevnímám ho jako zátěž,“ uzavírá.