Jedinečné sportovní výkony, vypjaté emoce, ale také velký byznys a reklama. Olympijské hry lákají nejen milovníky sportu. Letos v Paříži je více než kdy jindy vidět, že se sportovního svátku chtějí účastnit i světové značky. Nic překvapivého. Hry se přece konají v zemi luxusního impéria LVMH nejbohatšího muže planety Bernarda Arnaulta.
Královská značka skupiny LVMH je na olympiádě hodně vidět. Medaile se předávají na podnosech, které dodala, pochodeň putovala v kufru Louis Vuitton, a dokonce i ti, kdo medaile přinášejí, jsou oblečeni v módě pařížské značky inspirované modely pařížské olympiády z roku 1924.
Skupina LVMH se podílí i na výrobě medailí, respektive její značka Chaumet. Je to vůbec poprvé, kdy za výrobu medailí na olympiádě zodpovídá šperkařská společnost. Paprsky na medailích symbolizují záři Paříže, zároveň značí dynamičnost. Každá medaile vznikla z kusu Eiffelovky, aby ti nejúspěšnější sportovci měli na pařížskou olympiádu dokonalou památku.
Omega je už po jednatřicáté oficiálním časoměřičem olympiády, tedy už od roku 1932. To je pochopitelně zásadní úloha: vždyť setiny a tisíciny často rozhodují o medailích, životních triumfech, palčivém smutku nebo výbuchu radosti. Omega nejen že měří čas v soutěžích, ale zároveň při příležitosti olympiády nové modely uvádí, letos hned tři.
Stejně jako další značky, i Dior u příležitosti olympijských her v Paříži přizval do svých ambasadorských řad nové tváře. Jednou z nich se stala například italská paralympijská šermířka Beatrice Vio, francouzská boxerka Estelle Mossely, paralympijská tenistka Pauline Déroulède nebo havajská surfařka Carissa Moore. Mimochodem, róbu od Dioru oblékla na zahajovací ceremoniál také Céline Dion.
Pozadu nezůstává ani jeden z nejznámějších výrobců šampaňského, který z důvodu „většího počtu zahraničních návštěvníků“ otevřel v centru Paříže svůj gastronomický pop-up.
O podobu místního menu se stará Yannick Alléno, legendární francouzský kuchař a držitel hned několika michelinských hvězd, o design zase francouzský designér Charles de Vilmorin. Pokud budete v Paříži hledat ideální místo na brunch (se šampaňským, samozřejmě), hledejte podnik Moët In Paris by Allénos.
V Dánsku založená šperkařská značka si u příležitosti olympijských her také střihla speciální kolekci. Brand známý pro své doplňovatelné náramky přišel hned s několika olympijsky laděnými přívěsky: nechybí srdce s logem letošních her, stejně jako variace doplňků s olympijským maskotem, figurkou Phryges. Také nové ambasadorky jsou ze světa sportu: francouzská fotbalistka Sakina Karchaoui a boxerka Estelle Mossely.
Olympijské hry se v Paříži konají přesně po sto letech. A stejné jubileum slaví i značka Montblanc, konkrétně její pera z kolekce Meisterstück. Poprvé byla představena právě v roce 1924 a od té doby tvoří stálici v nabídce. Pro letošek si značka připravila jejich speciální edici: Meisterstück x Olympic Heritage. Ceny per v červené a světle modré barvě začínají na 520 eurech.
Nejen Montblanc, ale také značka Lacoste se ve své speciální kolekci vrací k olympijským hrám v Paříži z roku 1924. Pod heslem „Vintage code, contemporary looks, french chic“ představila volnočasovou řadu v mírně posunuté barevnosti francouzské trikolory. V nabídce jsou klasická polo trička, tílka, šortky a pláštěnky, ale i sportovní tašky či mikiny. To vše s jasným nápisem „Jeux Olympiques Paris 1924“.
Francouzská historička umění Diana Widmaier Picasso a losangeleská designérka Sunjoo Moon se potkaly před několika lety v Paříži. O pár let později, v roce 2017, založily značku Menē vyrábějící šperky z 24karátového zlata. U příležitosti olympiády přišly s kolekcí The Olympia Collection s odkazy na antické olympijské hry. Odkazy na řeckou bohyni vítězství Níké či olivové ratolesti jsou samozřejmostí.
Ať už se jako turista vydáte do Barcelony, Londýna, New Yorku nebo na Bali, nikde vás neminou hrníčky s kýčovitými nápisy o lásce k danému místu. Skvělý námět, řekla si Balenciaga a u příležitosti letošní olympiády udělala speciální suvenýrovou kolekci. Je libo hrnek, tričko či kšiltovku s nápisem „I love Paris & Balenciaga“, klíčenku s motivem Eiffelovy věže nebo žabky s Vítězným obloukem? Připravte si vyšší tisícovky a tyhle speciální suvenýry jsou vaše!
„Kolekci vnímám jako spojení sportu, módy a kultury v nejkrásnějším městě na světě, kde budou letos v létě v centru pozornosti sportovci Nike,“ řekl už k několikáté spolupráci značek Nike a Jacquemus zakladatel druhé zmíněné, designér Simon Porte Jacquemus. Výsledkem tohoto propojení je sportovní řada, jejíž kousky ale budete chtít nosit i ve městě. Třeba kabelku ve tvaru loga značky Nike či bílou běžeckou bundu.
Tahle francouzská značka vyrábí nejrůznější kožené doplňky – tašky, peněženky, ale i pásky na hodinky – už od roku 1945. Letos přišla s kolekcí Team Spirit a představila hned několik kožených specialit: například kožený obal na tenisovou raketu a míčky, luxusní volejbalový míč nebo boxerské rukavice.